Surprise!

Väckarklockan ringde vid 4:10. Jag, Susan och Scott skulle ta ett tidigt flyg till Arizona medan Katie som jobbar skulle ta ett på kvällen. Vid 4:30 hörde jag dock Katie komma ut från sitt rum och när jag kom ner till köket låg hon med is-pads på axeln. Hon hade jätteont och kände att hon höll på att svimma så efter att ha sett till att Katie var okey begav vi oss till flygplatsen medan Susan hade ständig kontakt med Katie som fick en tid på vårdcentralen där de röntgade henne och upptäckte ett avvikande anatomiskt utseende.

Anledningen till denna helg var Grammees, min värdfarmors, 85årsdag. När jag bodde i USA var hon mycket noggrann med att prata med mig varje söndag precis som med alla andra barnbarnen och avslutade alltid samtalen med "I Love you Jenny". Dock visste inte Grammee att jag skulle komma (eller att jag var i USA), och inte heller att Katie skulle komma. När jag och Scott och spelade ett kortspel jag inte kommer igång namnet på hör vi Grammee ropa hello. Hon skulle egentligen inte komma hem förrän om en halv timme och mitt besök har varit en hemlighet i flera månader. Jag slängde mig in i badrummet och lyckades precis komma in där innan hon klev in i köket bara en meter ifrån mig. Med andra ord kunde jag aldrig stänga dörren utan fick gömma mig bakom dörren. Scott sa då " Happy Birthday mom, we wanted to bring you a grandchild but Troy is in Europe, Ally (kusinen) is doing her internship in LA and Katie is working so we thought we would bring you your fourth grandchild" "Jenny?" Sa Grammee förvirrande och då knackade Scott på badrumssdörren och ut klev jag. Hon blev så överraskad och så glad och sa "what a Birthday present". En timme senare skulle jag och Scott fortsätta spela kortspelet men precis när vi började såg vi Bob and Pam (värdfaster och farbror) svänga in på uppfarten så denna gång sprang jag in i sovrummet och gömde mig och efter ett tag gick jag ut i köket och sa "hello". Kommer aldrig tröttna på överraskade ansiktsuttryck, finns det något bättre? 

Min värdkusin Ally som jag tycker mycket om kunde tyvärr inte komma för hon gör ett internship i LA över sommaren för hon vill bli producent. Hur häftigt är inte det? Efter att ha pratat en lång stund gick Scott och tog en nap och jag och Susan åkte till gallerian. På kvällen kom Grammees särbo, Schuy, över samt hennes väninna. Vi åkte sedan och åt på the country club och innan vi hann beställa dök Katie upp. Ännu mera lycka för Grammees. Efter middagen sa Grammee att nu var det hennes tur att ha en överraskning. Hon och Schuy tog varandras händer och tittade på varandra och sa sedan att de har bestämt sig för att att flytta till ett indepndent living home. Oh sa alla förvånat och klappad händerna lite halvt "we though you were gonna say that you were getting married" sa Pam och skrattade. Då började Grammee skratta och sa att det var det som var meningen. 

Till sist skulle vi ta en familjebild och en gentleman ställde upp. När Grammee hade presenterat oss hade hon sagt att jag var hennes granddaughter Jenny from Sweden. Han tog kort med min telefon och varje gång jag skulle hjälpa han med blixten, godkänna bilder etc refererade han till mig som Jenny from Sweden. Bob stod bredvid mig och när han insåg att jag stod på tår tryckte han först ner mig innan även han ställde sig på tår. 

Tänk vad fantastiskt, 4år senare är jag fortfarande en del av denna fina familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0