Sista dagen i Arizona

Sista dagen jag fick springa i den stekande morgonsolen på Arizonas gator. Inte heller idag mötte jag på några skallerormar. 




Pam och Bob kom över en liten stund innan de skulle åka tillbaka till Dallas, Texas. Bob sa att jag skulle komma ihåg att han vann över mig i kortspelet varje gång jag tänker på han. Han sa också att jag var välkommen anytime att hälsa på dem i Texas. Jag är så glad att jag fick träffa dem igen denna helg, och så glad att jag ännu en gång fick besöka min amerikanska farmor, Grammee. Hon gav mig en present så att jag skulle komma ihåg min amerikanska farmor så jag fick sex stycken små silvergafflar som hon har haft och sen fick jag en värmedyna som hon inte kunde använda då hon hade köpt den i Norge.




När vi kom till flygplatsen och skulle gå igenom passkontrollen började den unga passofficern  med mexikanska drag som satt där prata med mig när jag gav honom mitt pass. När jag inte svarade sa han "aren't you from Sweden" och sen fortsatte han prata och då insåg jag att han talade svenska! Han hade tydligen bott i Sverige i 9 år i Jämtland och hade ingen brytning förutom jämtländsk dialekt! Vad är oddsen! 




Lite brunare men inte särskilt mycket har jag blivit denna helg. När det är så varmt ute och man inte ligger vid poolen eller havet är alla mest inne eller i en luftkonditionerad bil. Känns lite konstigt i det svenska hjärtat att man inte springer ut och ta vara på varenda solstråle så fort solen och värmen tittar fram.




På flygplatsen satt jag och Katie och spelade kort och då kom en man och kvinna fram i 60årsåldern och frågade vem som vann och om vi skulle till Las Vegas. Sedan frågade de om vi var över 21 och om vi drack och då fick vi en varsin av deras drinkbiljetter som vi kunde använda på flyget. Under vår flygresa hemåt avnjöt därför jag och Katie en OJ vodka medan vi spelade kort. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0