På nya äventyr

Knappt 4 år senare kommer ett nytt inlägg. Vem kunde tro detta? Just nu befinner jag mig i Toronto, Kanada och har ytterligare 4h innan mitt flyg lyfter som skall ta mig till Colorado. Häromdagen var det 4 år sedan jag lämnade Colorado efter mitt utbytesår i Fort Collins och nu skall jag åka tillbaka dit och besöka vänner och min värdfamilj. På torsdag åker hela min värdfamilj och jag minus min bror Troy till Arizona då min värdfarmor, Grammee, fyller 85år, MEN hon vet inte om att jag och Katie, min amerikanska syter, också kommer, faktum är att Grammee inte ens vet om att jag kommer att befinna mig i USA. Så kul!

Hittills har resan gått bra. En timme efter planet hade lyft från Kastrup frågade flygpersonalen ifall det fanns en läkare ombord. Jag insåg mina begräsningar och anmälde mig inte som frivillig. Så länge det inte handlar om vilka bakterier som kan ha orsakat en matförgiftning eller förmågan att eventuellt kunna konstatera att hostningar med rosa skum skulle kunna vara ett lungödem är jag ganska värdelös. Kanske om några år kan jag vara med och rädda världen. 

Flygrädd som jag är hade jag blivit tipsad om att ta vin till maten för att lugna nerverna. Vinälskaren som jag inte är tyckte inte att vinet var något vidare och det gjorde istället att jag mådde illa. Får kanske prova något annat på vägen hem. Vid incheckningen upptäckte jag att mitt nästa plan bara hade två säten i varje rad istället för tre. Min kära kompis Lydia skrev stöttande att det inte låter särskilt säkert och stabilt och att hon själv aldrig skulle satt sig på ett sådant plan. ❤  

Klockan 6 på morgonen svensktid landar jag i Denver, förhoppningsvis ska jag lyckas ställa om dygnet relativt snabbt. 
Vi hörs!
Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du får en fin tid där👍

2017-06-13 @ 20:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0