Första dagen på varmare breddgrader

Planet jag åkte med var inte så litet och läskigt som jag trodde. Visserligen var det bara två säten vid varje fönster och det minsta jag någonsin har flygit med men jag har aldrig varit med om så mycket benutrymme och eftersom planet endast var halvfullt hade i princip ingen någon bredvid sig.

Min värdmamma och värdpappa, Susan och Scott, hämtade mig på flygplatsen och det var så kul att se dem igen. Trots att det är 8 timmars tidsskillnad lyckades jag sova till halv 6 lokal tid och gick inte och la mig igår förrän 22 så nu är jag back on track!

Så vad hände under gårdagen?
Min värdmamma tog mig till en AT&T affär och fixade ett SIM-kort till mig. Mobilabonnemang och SIM-kort, i princip det enda som är dyrare här i USA. Affärsbiträdet var så trevligt och pratade en massa och jag insåg att jag inte längre är van vid detta. Visst, de behöver inte vara otrevliga i Sverige men det är så mycket härligare att handla i USA där alla är vad vi kanske i Sverige skulle kalla överdrivet trevliga, men jag gillar det, welcome to America! Senare tog Susan mig på en biltur i Fort Collins för att visa mig vad som har förändrats sen jag åkte hem. Efter ett tag kom vi till en park som de håller på att bygga och hon sa då att här brukade ni ju springa när ni tränade men jag svarade förvirrat att jag inte visste var vi befann oss…hehe…det visade sig att vi befann oss framför min skola, ojdå. 

Vid 2 kom the one and only, min mycket saknade fina vän Marisa. Oj vad märkligt det kändes att krama om henne och höra henne prata, men det kändes alldeles underbart. När hon stod där och pratade med mina värdföräldrar stod jag bara och tittade på henne och log. Vad hon är cool och oj vad jag älskar denna tjej! Vi åkte och åt det som jag gillar allra mest med USA, Frozen yoghurt. Vi satt där och pratade om allt och tog sen en lång promenad och fortsatte våra diskussioner. När jag kom hem hade Katie, min värdsyster, kommit hem från jobbet. Hon lärde mig alla roliga kortspel jag hade glömt (och jag vann i princip alla) innan vi åkte och handlade lite smått och gott på ”Dollar tree” och sen avslutade vi dagen med att titta på solnedgången. Colorado, vad vacker du är.


Kommentarer
Postat av: Anna Biesert

Ser härligt ut😊

2017-06-14 @ 17:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0