State

Så får väl skriva State inlägget nu! ;)

Torsdag förra veckan så ringde min väckaklocka 4.25! för vi var tvungna att vara i skolan  vid 5.30! men måste medge om jag hade varit i Sverige så hade det varit olidligt men är liksom van här att gå upp vid sex och det var ju bara några veckor sedan jag gick upp 5.25 varje morgon så så farligt var det inte! ;) När vi kom dit så var det vakter som tittade igenom allas väskor så att man inte hade vapen och bomber och sånt, dock kom jag alla tre dagar till vakter som bara klämde lite på min väska! ;) På plats så fanns runner rost, vilket är som löplabbet Där sålde de alla möjliga skor för bara 40 dollar, 280kr!! jag köpte ett par Nike, som är rosa och grå och när jag kom hems så märkte jag att det är samma skor jag köpte innan jag kom hit fast en nyare modell och med mer dämpning! Wiho! Loppet var ganska bra, vi presterade jättebra som en lag och kom 8! Med ett personbästa, igen med 7 sekunder! Dock var jag inte särskilt nöjd med min insatts men men. När jag skulle växla till Merritt, min tredje sträcka till hennes som var sista så var det en tjej som gick framför mig utan att titta så jag sprang rakt in i henne och vi hade en himla tur att Merritt precis när jag krockade med tjejen fick ett grip om växlingspinnen (kan inte de svenska ordet) dagen efter hade jag jätteont i armen…hehe.

Men topp nio lagen fick gå upp på prispallen så vi fick medalj! :)

 

Vi kom hem ganska tidigt den dagen, samma tid som alla andrta slutade så sådär 2.50 och då åkte vi till spooners och åt froyo och sedan åkte vi hem till Nate, Merritts pojkvän som också gjorde track och kom och tittade på oss och went slacklineing. Det är ett tjockt rep, ett platt rep ca en decimeter brett som man spänner upp mellan två träd och sedan gör man på det. Vi hade jättekul och Nates mamma som var så snäll beställde Pizza till oss så vi stannade där för dinner.

 

Dagen efter så åkte vi till Denver igen fast nu vid sju så vi kunde sova lite längre. Btw, vi fick tröjorna på bilden från skolan! :D Dock så var jag, Emily och Ashely färdigtävlade men vi följde med och tittade. Det var så sorgligt för en tjej som vann 400m förra året hade så ont i benhinnorna så att the headcoach bestämde sig för att take her out of the whole meet. Hon ska nämligen tävla i College nu nästa termin och är på schoolarship så han tyckte inte det var rätt att riskera hennes framtid. Denna tjejen är helt otrolig, hon vann två grenar i state i simning i vintras och hon började med track för tre år sedan och förra året så var hon den snabbaste high school tjejen i hela Colorado på 400m!

 

Denna kvällen så sov vi över på hotell och vi gick till Old Chicago for dinnet. Efteråt så åkte vi till typ en minigolf ställe och jag har aldrig spelat så bra, fick tre-fyra hole in one och kom två med ett poäng från att vinna i vår grupp. På hotellet så satt vi  massa atleter som inte skulle tävla dagen efter i korridoren till ca 2 och bara snackade. Vi somnade alla på golvet så en timme efter att alla sov lit edå och då gick vi till vårat rum efter att ha gjort ett prank mot Tiana och Andrew!! Haha så kul De somnade, djupt på golvet bredvid varandra så vi tog Merritts telefon och ändrade tiden till 7 am och sedan lämnade vi telefonen där och gick in och gömde oss i ett av rummen och ringde Merritts telefon så de vaknade och svarade och Tyler sa, ”Dude where are you, the bus is leaving!” haha so fun!

 

Sista dagen så hade jag fått färg!! Tan, here I come! I slutet av dagen så gjorde jag, emily, Merritt och Ashley, Konka och då gick jag fram till en kille och sa Excuse me, då sa han Yes Mam (han hade världens härligaste röst) men då s ajag vad heter du, såklart svarade han ”what” och tog ut en av hörpropparna (?) och jag ställde samma fråga igen och han svarade samma sak och tog av sig solglasögonen men var hela tiden så trevlig (och ann var super söt) så då sa jag ”it’s okey, I’m Swedish” ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0