Glad Valborg alla ni i Sverige!

Igår var det stört varmt! Värsta 26 grader och fick sova med lampfläkten på hela natten men nu idag var det lite kyligare, sådär 15 och imorgon sägs det att det ska snöa!! Hallå! Första maj! Ni i Sverige få ha en bra dag ledig, själv kommer jag att gå till skolan (så länge vi inte få en snowday) vilket jag inte tror dock men kom och tänka på att detta kommer vara den första (och sista) gången som jag går till skolan första maj! Annars, vi hade en lab i kemin idag där vi skulle göra en airbag, och min grupp blev delad etta vilket betyder à extra credit!!! Dock så tyckte jag att vi skulle ha vunnit! ;) I franskan så kollade vi på olika franska reklamer som vi alla hade laddat upp och skrivit en mening eller två om och alla skrattade mycket åt min, den blev en hitt! Laddar upp den imorgon! ;) Under fifth (period 5) så åkte jag, Katie och Maggie till ett kaffe ställe och jag och Katie delade en bagel, love, och sedan så bara snackade vi innan vi åkte tillbaka till skolan igen. Jag är astaggad för prom!! Kommer bli så kul! Glömde ju berätta att igår hade vi en liten annorlunda träning. Vi körde backar, och då menar jag nerförsbackar! Gosh vad träningsvärk jag har idag och uppvärmningen var så painful! Vi skulle egentligen haft en recovery run idag med eftersom det ska kanske snöa imon så ville vår tränare inte riskera att iv inte kunde göra workouten tills fredag så vi gjorde den idag, det gick ju bra ;) hehe Sedan efter middagen så åkte jag och <Katie till Kohl’s för att kolla på en prom dress till henne som tyvärr var såld när vi kom dit men jag hittade på den korta tiden ett par vita trekvart byxor, en jeans väst och ett linne, allt för endast mindre än 330kr! Kohl’s  är ett ställe där nästan allt alltid har rea och på kvittot står det hur mycket man sparade, jag sparade sådär 400kr, alltså mer än vad jag handlade för! Att min värdmamma hade en 30% off kupong hjälpte ju lite också! ;)

 

Igår så fick jag även hem flygbiljetten och idag fick jag ännu ett papper…det börjar närma sig. Min värdpappa sa att han hade pratat med Christine (min kontaktperson) och att hon hade sagt att jag skulle börja packa i tid och se vad jag behöver skicka hem och att det var väldigt dyrt och att en av hennes utbytesstudenter hade fått betala 1000 dollar för att skicka hem saker, 7000kr men de andra bara sådär 600 dollar, 4-5000kr!!! Oh man, hur ska det här gå…. >.<

Imorgon har jag min andra sovmorgon typ sedan denna terminen började! Det beror på att jag inte har morgon träning längre! Jag ser iframemot att få sova till ca 7.20 vilket är riktigt lång sovmorgon ju!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0