Swedish Hammer

I går var det första dagen på the fourth quarter, läsåret är indelat i fyra delar och igår började den sista. I foods utbrast min lärare helt plötsligt ”Jenny you are a Junior right” Yes, svarade jag och nickade. ”You are taking the ACT” jag svara med att skaka på huvudet och säger att det ska jag inte göra men uppenbarligen så har staten Colorado ändrat sig så att även utbytesstudenter ska ta det numera vilket som min lärare sa är slöseri med pengar då staten Colorado betalar för alla Juniors. Min värdmamma hade dessutom mailat min counselor när jag kom hem och påpekat att jag inte har någon nytta av det och att det faktiskt inte visar ett korrekt resultat då engelska inte är mitt modersmål men men, den 23 april så ska jag ta the ACT. Men whatever, det är ju inte så att jag kommer att sitta och plugga inför det så… ;) På kvällen så gick jag och Katie och bowlade med en Bible study group som är för idrottare på min skola och där var Tyler som jag träffade från Simplot, han som sa att jag får nog höra det hela tidne men att min accent är adoreble ;) Han som kan skjorta, kavaj och röda byxor utan till. ;) SÅ han kom framhoppande och kramade om mig och berättade att när han var i Alabama under lovet så tränade han med ett college där och då träffade han en svensk slägg kastare som hette Elias. Så sedan när vi bowlade så döpte de mig till ”the Swedish hammer” och uttalade det med tysk accent! Jag kom sist som vanligt! Bowling är helt enkelt inte min grej! ;)

 

Idag så sov jag till 8.30, härligt! Gick upp och gjorde lite läxor och tittade på the carrie Diaries. Vid elva åkte vi till skolan för att Katie skulle dela ut flyers om en välgörenhets projekt som hennes advisory (klf tid) håller i på torsdag och eftersom det nästan bara var freshmans och sophmores där för att det är tcap så hjälpte till, dock så var folk inte bra på att fånga godiset som jag kastadeåt (på) dem så tillslut sa katei till mig att ge det till folk istället (välgörenheten är ju en basketmatch mellan lärare så att kasta makes more sense, catch the ball” ;) sen så hade jag bara två klasser mellan 12.15-2.50 och under kemin så fick jag ett brev, ett college brev, från en xc coach i Connecticut som vill att jag ska komma och springa där. I get so proud every time I get a letter!

 

Såg det senaste avsnittet av pretty little liars igår och jag var OMG så många gånger! Det avsnittet ägde! Men nu måste vi vänta ändan till 11 Juni!!!! Tänk då åker jag ju snart hem!

Vet ni vad, har glömt att berätta! Under min foods class innan lovet så började min grupp medlemar att snacka om droger och sa saker som ”I have only tried meth once and I don’t understand why people make such a big deal out of it” och där stod jag  och sa ingenting, droger är definitivt större här, for sure!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Brevet på bilden, är det ett erbjudandevatt få gå på deras collage? Ett stipendium?? Du måste vara riktigt duktig då, kul :)

Svar: Brevet är sådanna brev de skickar ut typ duktiga idrottare för att de vill att man ska gå där. Sedan om man ansöker så skulle man kunna få ett stependium men i detta fallet så är det itne direkt ett stependium erbjudande som man också kan få utan mer att man få troligtvis ett viss summa i stependium om man skulle ansöka där tillslut (och i mitt fall skulle jag nog få mer då jag inte är amerikan, så fungerar det i Amerika ;) )
Jenny Biesèrt

2013-04-08 @ 03:34:44
URL: http://aboutamanda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0