"Pay Attention Foreign People!"

Idag när jag kom till min Foods klass så var min lärare inte på så bra humör. Tydligen så hade majoriteten inte passerat gränsen för att få godkänt och hon hade sagt innan provet att man var tvungen att få ett visst antal poäng för att få laga mat. I våran klass var det bara nio som hade blivit godkända så vi kommer inte att laga mat denna veckan. Jag som inte var där förra fredagen hade inte fått kunskapsmålen och dessutom så hade de gått igenom en ny grej så jag hade inte dessa kunskaper på provet så jag tänkte, NEJ, jag vill inte få ett F och jag vill inte göra omprov och ni vet hur det är när ångesten kommer smygande sådär. Jag visste att jag hade kunnat göra bättre på provet när jag skrev det men jag trodde inte att jag hade failat men nu så var det ju bara 9 som var godkända så jag var väl troligtvis inte en av dem tänkte jag. Provet var utav 100, så antal poäng blev ditt procent. Sedan sa hon att det bästa resultatet i klassen var 89 poäng/% och näst bästa 88%, sedan gav hon det bästa provet till sydkoreanska utbytesstudenten, Great tänkte jag, nu kan jag inte ens skylla på att jag är svensk, sedan så gick hon och gav det 88poängs provet till mig, JAG VAR SÅ LÄTTAD! Haha Nästa bästa prov (av en amerikan var 82) ;) Så sedan sa hon upprört att de andra hade minsann inga språkbarriärer men ändå lyckas de inte bli godkända men utbytesstudenterna lyckas. ”I guess they are right what they say about American students” sa hon. Senare sade hon till mig bra jobbat men att det gjorde henne ledsen att Amerikansk utbildning är så dålig och att amerikanska elever är så omotiverade. Så sedan när de andra gick igenom var de skulle plugga på till omprovet så satt de få som hade blivit godkända och gjorde läxor (typ) mina läxor var hemma så jag läste lite tidningar på nätet och mästarnas mästare börjar ju snart!!! :D

 

I us lit så hände en ny grej, läraren bad nämligen mig instruktionerna högt för hela klassen! Innan har hon alltid låtit mig läsa så lite som möjligt och idag behövde inte ens alla läsa så jag sa förvånat  ”me?” när hon sa mitt namn och sedan ”all of it?” så jag läste på men jag suger på att läsa högt, (även på svenska, blir lixom lite stressad eftersom man aldrig vet hur man ska läsa meningarna) men det gick väl bra (hade väl bara lite lustigt uttal på ord jag aldrig har sett för, haha men en kille vände sig om och sa, ”good job” till mig efteråt! ;)

 

På track så var det så fint väder idag! 12 grader, i söndags var det 14, måndags minus, tisdagsväldigt kallt och vindigt så några få plus och nu 12, you know what they say about Colorado! På uppvärmningen så stod jag och pratade med folk när vi värmde upp och stod och väntade i ledet så sedan säger kast tränaren ”Pay attention foreign people” så sedan så sa folk det till mig under en lång bit av resten av uppvärmningen.


Kommentarer
Postat av: ellen

haha grattis smarta swede!! aah nar borjar mastarnas mastare? alskar det programmet! :) hehe

Svar: Haha tack mina andra halva i detta land! ;) Det börjar nästa söndag!!!!!! :D Love it sooo much! :D
Jenny Biesèrt

2013-03-07 @ 17:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0