First outdoor meet of the season

Idag så var det första track tävlingen utomhus för säsongen. Lite kul att nu denna helgen så är det sista inomhustävlingen för säsongen i Sverige och samma vecka börjar säsongen här i USA och när den slutar här så börjar utomhussäsongen i Sverige. ;) haha Så idag skulle jag springa 800m och 4x400m. 800m gick ganska okey. Jag sprang bra till 600m men sedan så stumnade benen av kylan så när det var dags för 400meter senare hade jag de längre tightsen på mig. Jag sprang 2.27.10 typ på 800m och kom två efter Merritt från min skola men låg dock etta till 600m. Ca 40 min senare så skulle vi mid-distance tjejorna springa 4x400m. Detta är den sista eventen på tävlingarna så alla står och hejar på en vilket är såååå kul! Jag sprang första sträckan och hade bana sju. När vi hade 200m kvar så kom en tjej på en inre bana ikapp, vilket betyder att hon var framför mig eftersom hon var på en inre bana så när vi kom in på upploppet så var hon framför mig men när det var femtio meter kvar så kom jag ikapp igen, fick nya krafter och sedan så drog jag ifrån jättemycket de sista 50 meterna! Eftersom jag var på bana sju så kunde jag nästan känna vibrationerna från läktaren där alla stod och hejade, och gosh! Detta var så kul! Love 4x400m!!!!! I am sooo proud of myself! ;) haha och tjejen som sprang om mig som jag sedan sprang om igen senare hon vann 100metersloppet idag! How cool isn’t that! :D Så nu har jag officiellt sprungit ett 400meterslopp, och min tid var mellan 64 och 62 sekunder då två tränare sa olika tider (svårt att avgöra då man måste cut the times pga av växlingarna. Dessutom så vann vi 4x400m! så det var awesome! Kommer även en video i nästa inlägg så där kan ni ju se allt som jag redan har berättat om racet, Kate och Micahela filmade och har så gulliga kommentarer! :)

 

På vägen dit så såg vi en kille som rökte weed i bilen. Under min tid här i USA så har jag nästan inte sett någon som har rökt ciggaretter, det är inte alls lika vanligt här utan här röker man gräs istället vilket inte är lika vanligt i Sverige ;) well, pot är ju till och med lagligt att köpa numera vid 21 års ålder så…. ;)

 

Efter tävlinge så köpte jag och Katie kvällsmat at Noddel’s och sedan så kom Maggie och vi bakade choclate chip cookies, eller jag bakade medan de kollade upp saker på datorn ;) hehe sedan begav vi oss mot Starbucks, för om man kommer dit innan  de precis stänger brukar de ge bort kakor och sånt gratis men idag var det massa folk där så kanske det var anledningen till att vi inte fick något. Det var ganska varmt idag dock, topp så var det 10 grader men molnigt men inatt är det 100% chans för snö (precis när måndags snön hade försvunnit) så morgonträningen är inställd så imorgon ska jag skypa med mina fina svenska kompisar. Det var en evighet sist!! Sist vi skypade var nyår!!! 69 dagar sedan! Det är alldeles för mycket men så blir det när man försöker ordna en tid som alla kan skypa och folk åker iväg och åker skidor (och jag åker till Idaho och Chicago) ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0