Chicago

Torsdag efter skolan så åkte vi till Chicago! Chicago, vindarnas stad som många säger och det kände man av på planet då det skakade mer än behagligt och lite lätt flygrädd som jag är trodde jag att varje gång piloten sa något i högtalaren så trodde jag att han skulle säga att nu störtar vi. I Sverige så får man betala för hörluraran när man vill titta på flygtv:n här betalar man för tv:n och får gratishörlurar till the preview, på ca 20 min ;) Vi kom säkert fram och första natten spenderade Katie på sitt College och jag och min värdmamma åkte till hotellet men så stora och sköna sängar med fyra kuddar var! På gymmet fanns det dessutom tv apparater till varje apparat! Under fredagen så var vi hela dagen på colleget och vi fick även lunch där och det är en matsal med massa olika maträtter att välja på plus sallads och smörgåsbord plus de hade en glassmaskin, haha om colleget hade varit på en varmare plats så hade jag lätt kunnat gå där bara för maten! ;) På kvällen så åt vi middag på en pizzeria och jag fick smaka på deep dish pizza som jag har lärt mig om i FOODS och den var god men lite för mycket ost dock då det framförallt var en pizzabotten som var lite mer och paj hållet, sedan ost, och ost, och ost och sedan ett tunt lager av tomatsås! ;) Även här var sängarna stora och vi bodde på 20:e våningen!  Innan frukosten gick vi alla till gymmet och jag tittade på spy kids medan jag cyklade! Sedan gick vi och tittade på the bean och till Macy’s och shoppade, 7 våningar! Jag hittade den vita klänningen och köpte den (mamma och Josse) ;) Sedan så gick vi till the John Hancock tower, en byggnad som länge var den högst ai Chicago och vi åkte upp allra högs tupp och tog massa bilder. Efter det gick vi och åt lunch där jag hörde två svenska bakom mig!!!! Iiiiiii, att man kan bli så exalterad! Sedan så shoppade vi lite mer, Forever 21, Victoria secret (köpte en jättefin bikini, Arizona om två veckor ju) och sist gick vi till två chokladaffärer och tittade, där de hade glassbarar, dock köpte vi inget, det blev Ben & Jerry’s på flygplatsen istället, You gotta Love Phish Food! ;)

Det var typ lika kallt som Sverige haha, den konstiga pinnen på den tredje bilden ser ju ut som en trollstav! Vad den egentligen kallas eller vad den kallas i mugglarvärlden vet jag inte... haha ;) PÅ colleget fanns det också ett museum med prylar från Narnia!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0