Arizona

Här kommer en rikitg bild bomb! men så blir det när man har varit i USAs varmaste stat i 5 dagar!

Så söndag morgon var det upp tidigt som gällde och vi begav oss mot flygplatsen sex på morgonen. På flyget lyckades vi få nödutgångsplatser med riktigt stort benutrymme men då kommer flygvärdinnan (maskulint) och frågar om jag verkligen är 15, ja jag är 17 svarar jag men min värdbror som är 14 och 10 månader ifrågasatte ingen men det kanske beror på att han är rätt så lång! ;) I söndags var det saint Patrick’s day så på kvällen i Arizona så hade vi saint Patrick’s middag med cornbeaf och jag fick ha på mig glasögonen för att jag var gäst och min värdmamma för att hon var drottning ;)    Dagen efter så åkte vi och spelade minigolf på en plats som var väldigt fantasikreativ! Jag kom sist, som vanligt! ;) På eftermiddagen så åkte vi till ett naturreservat där det var guidad åktur upp i bergen och det var kaktusar överallt! Som granar I EN BARRSKOG! Tisdag så åkte vi till ett dessert museum där vi träffade massa reptiler! (tänkte på dig hela tiden Sven när vi gick i orm rummen!) Min värdpappa försökte få mig att hålla i ormen vilket jag strängt vägrade så då gick han över till att jags kulle klappa den medan han tog en bild. Jag lyckades nudda den lite mer fingret innan jag i panik drog bort det igen, hehe, mamma och pappa, ni har lyckats att få mig rädd för ormar efter alla ormar på Långö! ;) Under ett föredrag om en skallerorm så sa personen att den största riskgruppen för att bli bitne av skallerormar är män, med tatueringar men ett öl glass i handen och den vanligaste meningen innan man blev biten var ”Håll min öl och titta på det här” haha Wonderful!  Onsdag så shoppade vi lite och jag och min värdfarmor som var så gullig och verkligen behandlade mig som om jag var hennes barnbarn tog med mig och handlade, vi skulle köpa lamm eftersom amerikanare äter inte lamm men när hon hörde att jag gillade det fick hon tillfälle att laga lamm vilket hon inte annars kan göra så ofta. Vi åkte till närmare tre affärer innan vi hittade lammet!  ;) Torsdag så åkte vi och kollade på nog bland de coolaste på hela resan. Min värdfarmors pojkvän känner några som har en djursjukhus för vilda djur där de räddar sjuka och döende djur eller föräldralösa och hjälper dem bli bra innan de släpper ut dem igen! Vi såg en wildcat (vet inte om det är lodjur eller inte) och han har elleppelesi (stavning)  så han går på mediciner och har bott där sen han var bebis och kommer alltid att bo där därför kunde ägaren kela med honom som en hund!

 

På vägen hem så sa de att det var en snöstorm i Denver så vi skulle kanske inte få åka hem och flyget var försenat 1,5 timmar men 10 min innan ordinäre avfärd säger dem att vi ska nu åkte enligt den gamle tiden fast det blev ju lite senare såklart då alla behövde gå ombord. Hela veckan var det runt 30 grader hela tiden! Gick upp tidigt för att springa för att slippa värmen och vid 6 på morgonen var det ändå sådär 15 grader! Dock så blev jag sjuk in i halva veckan, så gick till doktorn idag när jag kom hem och har fått intyg på att jag inte får träna till s jag är bra som jag ska ge till tränarna.

Fågeln ska egentligen int ese ut såhär utan den är albino! :D Djuren som ser ut som grisar och är så gulliga (ganska farliga dock) fick de egentligen inte visa men efterosm jag var svensk och int ehar sett dem förut tog de bara med mig och sa till min värdfamilj att jag är ju en voluntär! ;)

Kommentarer
Postat av: anonyn

Har du insta?:)

Svar: Yes, jag heter jennybiesert :)
Jenny Biesèrt

2013-03-24 @ 12:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0