Ute på nya äventyr 24/7

Hamnar bara mer och mer efter med dagarna här nu. Mer och mer händer och vilket leder till mindre tid till bloggning så här sitter jag klockan kvart över 11 på kvällen och bloggar när jag och Marisa ska upp och träna imorgon 7. Idag var det 32 grader och väldigt varmt och när jag sprang distans så var det i solen hela tiden vilket var väldigt jobbigt så när jag slutade springa kändes det som om jag skulle svimma. Så när jag låg där på trottoaren så cyklade en man förbi och frågade ”are you okey” ”Yes, I am fine” sa jag och reste mig upp för att några steg senare, när han var borta sätta mig ner på marken igen. ;)

 

Organisationen sa till oss att börja packa i god tid för att vi inte ska behöva göra det mest de sista dagarna så mitt rum har aldrig varit så stökigt under hela året som det är nu! ;)

 

Under eftermiddagen så gick jag, katie och Maggie på en hike vid horsetooth med den här gången så hikade vi till ett vattenfall istället. När vi först kom dit så hittade vi en hund. En labrador som var lerig upp till över magen. Så när Katie ringde numret på halsbandet så fick jag hålla i ”Bubba” och varje gång som han vände sig om blev jag superlerig! Ägaren dök upp efter några minuter och det visade sig att barnen inte hade stängt grinden! Sedan började vi vår hike och efter ca 10min så pekar Maggie och Katie på något i gräset och då ser jag att det var en Orm! Så jag skrek, och högt! Och det var en stor en som var gul och svart randig! Jag tittade bara på huvudet och den hade inte skallerom huvud men jag har kärt mig i Arizona att vissa skallerormar har inte det utan man ska alltid titta på svansen! Till sist kom vi till vattenfallet och det var väldigt fint. Efteråt åkte vi till TCBY och åt Froyo.

 

Nu under kvällen så satt jag barnvakt för grannarna en timme. Första gången jag barnvaktar någonsin! Tjejen, Scarlett är så sör och jag fick läsa två godnattsagor för henne. Sedan när hon och hennes ett åriga lillebror sov så satt jag i vardagsrummet och jag hade en sådan där monometer som det finne en likadan i Lill-killens rum om han skulle börja gråta. Då när jag hörde det där brusande ljudet så kom jag och tänka på alla skräckfilmer när man börjar höra att någon annan är i rummet! Så jag blev lite uppskakad där först och tänkte ”vad ska jag göra då” men då kom en katt fram, helsvart och jag är ju lite allergisk så ville ju inte klappa den men vart jag än gick så följde den efter mig…. -.- med sedan kom hon som jag satt barnvakt för och hon gav mig 5 dollar för den knappa timmen även trots att jag sa att det inte var nödvändigt och sedan sa hon att om jag någonsin vill komma tillbaka men att min värdfamilj inte är hemma kan jag alltid stanna hos dem! :)

Snart får jag väl ta tag och skriva om Marisas grad party och jag har massa bilder till det!
Det kommer....inom en framtid... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0