Grey Rock

Igår så vaknad jag strax innan sju för att gå ut och träna med Marisa så att vi slapp hettan. ;) Vi körde lite intervaller vid ett ställe jag körde intervaller min tredje vecka här i USA och sen dess har jag inte varit där. Det är också där som man hittade en död man min andra vecka. Men igår hittade vi inga döda män, bara en död fågel!

 

Efter träningen så åkte jag och Katie till Maggies hus efter att ha packar lunch. Vi skulle nämligen hika, igen! Denna gång var det Grey rock! Hela vägen upp var uppför och det tog två timmar att nå toppen! Härligt i benen…. Sedan satt vi och åt lunch på toppen. Man kan se från toppen att majoriteten av träden är smala svarta pinnar. Det är från skogsbränderna som härjade överallt i Fort Collins förra sommaren! Sedan skulle vi gå ner. Man följde Carrons hela vägen upp. Småsten torn som folk har byggt (jag byggde uppen som hade trillat sönder) men efter ett tag på vägen ner så slutade vi att se dem..hehe lite lost men det var ingen fara för snart så hörde vi några rangers som ledde oss tillbaka till stigen. Vägen ner tog 2,5 timme. Det var inte samma väg som vi kom och denna var ca 1/3 uppför också! Varför upp när iv ska ner? Hela hiken tog 5 timmar och var lite över 7 miles, låt se, över 11km med sammanlagt så hikade vi en kilometer upp i höjdled! Kan ju säga att både mina knän och vader var lite möra efteråt!

 

På vägen hem så stannade iv till vid Chick-fil-A och drack milkshakes. Maggie vann nämligen en hel låda med presentkort på after prom så det var for free! Jag kan ju säga att jag inte hade svårt att somna den natten!

 

Ni ser den stora höga berget på bilden som är grått och knappt har några träd. Vi hikade upp till toppen av den och vid detta stället som vi tog kort hade vi dessutom reda hikat en timme så vi var redan mycket högre upp när man snackar om meter över havet än vad vi var i början av hiken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0