Glad Sveriges Nationaldag

Troligen första gången jag firar Sveriges nationaldag I ett annat land än Sverige! Igår kväll så åkte jag, Maggie och Kaylee till Marisa och hade filmkväll. Hennes lilla valp Oliver är inte så liten längre och han biter i allt, inkluderat kroppsdelar. Dock tror jag att jag är allergisk mot honom så vilken tur att min lilla Stella och Flisa inte är labradorer!

På vägen hem i Maggies bil så lyssnade vi på Selena Gomez  ”who said” på högsta volym och sjöng (skrek).

 

Idag sov jag endan till Nio och vid 11.3oish så kom min AFS liaison (kontaktperson) och hämtade upp mig och vi åkte och åt lunch på ett cafe i old town, down town FoCo (Fort Collins). Han gav mig en present och det var ju lite kul för jag gav henne en present också! xD Hon är lärare på  college om franks mat och allt är då också på franska så jag gav henne en svensk kokbok! Jag fick några Colorado Stickers och en liten bok om Colorado och en Hårsak av koppar, allt smått och lätt till mitt bagage som hon sa. Hon sa att hon vet inte om hon skulle kunna var någons liaison igen för jag hade varit den perfekta utbytestudenten för att jag var så open-minded, och care about other people more och sånt så att hon skulle jämföra alla future studenter med mig, haha, naww. Hon  var verkligen den bästa liaison man kunde få! Tog mig till en rodeo i Januari, tog hem mig för julbak i december, tog ut mig på en cool japansk restaurang, kom med blommor på min födelsedag etc  etc. Hon sa också att min engelska är mycket  bättre nu än i början (det är ju bra) och att hon inte hör grammatiska fel och att jag säger s i tredje person! haha :D Yeaj!

 

När jag kom hem så stack jag ut och sprang och det var så fint väder! Trots att det var höga 20 grader, närmare 30 kändes det inte för varmt! Och ikväll vid halv nio var jag ute och gick med Milo och då var det 22 grader! Härligt!

 
     Haha, några är väldigt inne i filmen! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0