Fråga

Kan du inte skriva om hur det är att vara hemma? Några bakåtvända kulturkrockar? Var det svårt att säga hejdå till familj och vänner i usa? Har du hemlängtan till dem, och känner att det är mer hemma eller är du jättelycklig nu? Lite tankar liksom om hur det är :) har följt dig under året, det har varit så kul att läsa!!
 

Efter att ha varit hemifrån i 10 månader så känns det ganska skönt att vara hemma igen och träffa alla sina kompisar som känner en fram och baklänges men visst saknar jag saker med USA. Jag skypade med min värdfamilj här i Sverige för en och en halv vecka sedan, en vecka efter att jag kom hem och det var jättekul och sen så saknar jag ju också mina kompisar särskilt när de inte skaffar skype (hoppas du läser detta Marisa) ;) Bakåtvända kulturkrockar, jo det är som sagt att man inte hälsar på varandra bara sådär när man inte känner varandra när man möter någon när man är ute och går fast det är något jag har börjat med ändå och säger numera alltid hej till andra människor jag möter när jag är ute och träna. Det är ju mycket roligare med en trevligare stämning och jag känner mig själv gladare ;) Sen så vet jag inte om man kan kalla det kulturkrock men jag tycker att saker och ting är så dyrt! Att hyra film kostar ju lixom 50KR!!! man blir ju ruinerad när man jämför 7 –max20kr i USA! Gosh sen så när jag betalar tänker jag oftast att jga måste lägga till för skatt men sen så kommer jag på att i Sverige är skatten redan inräknat i priset vilket är himla bra dock!

Tack för att du har läst min blogg! :)

Puss och kram!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0