Mitt efternamn är unikt!

En sak som jag har märkt här kultur mässigt är att varje gång när jag säger att Biesert är min mammas efternamn och inte min pappas och att min pappa tog min mammas efternamn får jag alltid förvånade blickar och ett ”really” eller ”why?”. Här i USA skulle det aldrig hända att mannen tog kvinnans efternamn dock bara på senare år att kvinnan inte byter efternamn.  Varför förstår jag inte, jag menar varför spelar det någon roll vems efternamn man tar, varför skulle man inte lika väl kunna ta kvinnans? I mitt fall är jag stolt över att ha en pappa som tänker likadant som jag och har gjort så att jag inte ha Sveriges vanligaste efternamn utan i så fall snarare ett av de ovanligaste då min släkt är de ända som heter Biesert i Sverige. Något som jag har börjar göra som utbytesstudent som jag aldrig trodde att jag skulle göra är att uppskatta sitt land och alla små saker mycket mer, sin skola (särskilt skollunchen) ;), och även sin familj på ett helt annat sätt men också börja uppskatta de saker som man aldrig hade lagt märke till förut. Dock menar jag inte att jag inte gillar Colorado, oh nej, Jag älskar att det bara regnar några få gånger om året och är näst intill alltid solsken. Jag har funnit en av mina bästar vänner här och får springa i ett lag med jämnåriga och fått en extra familj. Sen så ha USA sådan god glass och inte tala om frozen yogurt och även om höjden här i Colorado var en plåga för mig mina första veckor kommer det ändå vara positivt för mig i slutändan för förhoppningsvis kommer jag att springa snabbare de första veckorna när jag kommer hem! :)


Kommentarer
Postat av: Josse-se-se-fine

Vilket mysigt inlägg! :D puss och kram<3<3

Svar: naw, tack! love you, puss och kram! :) <3 <3 ps det börjar dra ihop sig till ännu en skype dejt!
Jenny Biesèrt

2013-01-24 @ 14:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0