Have a Te(a)rrific day!

Idag så åkte vi till Boulder och besökte en tea factory. Där fick vi först smaka på alla möjliga, vilka vi ville, te sorter och en tepåse var våran biljett till den kommande guidade turen. Jag som inte är något precis fan av te smakade på, hela 4 olika sorter och gjorde grimaser efter varje sipp! Haha Innan turen fick vi se en film och fick hårnät som vi var tvungna att bära (vissa män fick även skäggnät)! Detta är den enda te fabriken för detta märket i världen och den är även världskänd så om ni ser detta märket i affärerna i Sverige så kommer den från Boulder! När guiden frågade var vi var ifårn sa folk, Denver, Longmont, Chicago och då sa jag Sweden och guiden sa att jag vann avståndstävlingen! Inne i fabriken så luktade det te och efter ett tag fick vi gå in i pepparmintte rummet, och det var så stark så först så stack det i ögonen och var nästan svårt att andas men man vande sig kan dock inte förstå hur alla tyckte det var så härligt att vara i det rummet! Det var väldigt kul dock, trots att jag inte är någon tefanatiker! Sedan gick vi och åt och efter det gick vi till the cheesecake factory och bitarna är ju gigantiska, jag och Katie delade våran vit men halva lyckades jag inte trycka i mig av den stora mastiga chokladtårtan (när jag skriver får jag hela tiden gå tillbaka och sätta ihop orden, allt är ju särskrivet i engelskan och har blivit tillsagd av Linus att skärpa mig ;) ) Sedan åkte vi och hyrde skidutrustning för imorgon så får vi gå upp vi halv 6, nästan lika tidig som när det är skola och då bär det av till Loveland för skidåkning. Jag är lite rädd, har bara åkt en gång förut under en period på tre dagar för fem år sedan men jag ska göra mitt bästa för att inte bryta något! Have a tearrific day som te guiden sa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0