AFS Weekend in Denver

Okey här blir det ett långt inlägg med många många bilder! Let’s take it from the beginning!

Onsdag: Efter skolan så kom en av AFS volontärerna som bor här och plockade upp mig, på vägen mot Denver plockade vi även upp två till. I Denver hade vi en Potluck på kvällen eller knytkalas som man säger i Sverige. Vi fick äta med vår värdfamilj för helgen och jag skulle dela hus/rum med en utbytesstudent från Italien, Anna. Vår ”värdmamma” var jättesnäll och så gullig, hade köpt all olika sorters mat som vi skulle kunna välja mellan för lunch och frukost och dessutom hade hon Vasa knäckerbröd i skafferiet vilket hon äter varje morgon. Jag var snabbt med att påpeka att det var svenskt! Vi hade det COOLASTE RUMMET EVER! En biosalong, det var så sjukt coolt och surrondljud i väggarna och helt mörkt (vilket ledde till att jag gick in i sängen och nästan knäckte min tånagel)

 

Tisdag: Hela denna helgen var fullspäckad så var tvungen att springa på morgonen, så vid 6.00 så befann jag mig ute på gatan i mörkret och efter en tio minuters löparunda så var jag vilse…. Försökte hitta hem men kom tillbaka till samma ställe var jag hade börjat och började få den där känslan att jag faktiskt inte hade någon aning om vart jag var och det var dessutom mörkt och inte många kottar ute men rätt som det var såå hittade jag mitt hus och när jag sprang vidare kom jag till huset igen, without trying! Dock hade jag hennes nummer hela tiden så jag hade kunnat ringa henne om jag inte hade hittat hem! ;) Jag hade nyckeln i en hårsnodd på armen över vanten och vantarna tog jag av mig när jag gjorde rusher och sedan när jag kom hem så var nyckeln borta!!! Jag vägrade att gå hem utan nyckeln för hur pinsam tär det inte att ha tappat bort den efter mindre en 24h. Men jag hittade den som tur var på gatan vilket jag var otroligt tacksam över och vet inte vad jag hade gjort annars!

 

Sedan begav vi oss in mot down town Denver där vi fick gå och shoppa lite kort men efterosm affärerna öppnade vi 10 så hade vi 5min på oss. Sedan visade det sig att vi fick mer tid så vi åkte tillbaka och vi besökte H&M, jag var så lycklig och alla visste utan tvekan att det var svenskt efter jag hade varit framme, patriotisk? ;) Efter lunch så gjord evi en flash mob framför the capital, stadsrådhuset, vi stod stilla i en position under två minuter vilket int evar så lyckat. Sedan besökte vi ett ställe där de gör pengar, de gör USAs pennys här, de finns bara sådär en eller två ställen till där de gör pennys i USA och om nu finner ett D så är de gjord ahär. En Penny kostar dock 11cent att tillverka, (11pennys=1penny, tror jag) haha. Sedan gick vi tillbaka itll the capital och had ene guidad tur och all var helt slut och såg till att hitta sittplatser hela tiden! ;)

 Fredag: så fick vi gå upp 5.30!! gosh! Och alla var redna helt slut från gårdagen , men vet inte varför vi var det men trötta var vi! NU skulle vi skugga en elev på en anna skola och jag var på Denver Center for international studies. Detta var både en high school och middle school så jag fick skugga en middle school elev, fast blir high school nästa termin. Hon var jättesnäll, och hennes kompisar pratade med mig istället för att lyssna och jobba på lektionerna. EN kille, senior, kom fema itll mig och sa ”You are from Sweden Huh, give me five” vi hade nämligne presenterat oss inför hela skolan, han sa att han ville flytta till Sverige, finnland eller UK näst år, jag sa att Sverige hade bättre mat än England! ;) Vid lunch kom han igen ”Are you going to leave after today?” han ville så gärna kunna prata med mig om Sverige men han fick mitt namn på Facebook. Under sista lektionen blev det brandövning, brandövning  eller lock down tänkte jag men som tur var, var det det första! På kvällen åkte vi till Rodeon och eftersom vi var utlänningar så lät polisen oss parkera jättenära utan avgift!

 

Lördag: stack ut och sprang och sedna var det art museum och sedan shopping, och jag fick besöka forever 21, love it! Vår värdmamma körde oss till en annan mall efter ett tag, en som var närmare vårat hus så att hon kunde gå hem, eftersom hon följde med till museet. Hon var så snäll hela tiden och en kväll spelade vi spel en kväll med familjen i 2 timmar (detta var kvällen när vi var dödströtta, hehe) Jag köpte a lot och med högklackarna tänkte jag att nu måste Maria vara stolt över mig! ;) På kvällen var det a danse med AFSare.

 

Söndag: så hade vi en orientation med alla, vi pratade om saker angående utbytesåret och diskuterade problem, och sedan var det att åka hem. :) Vi utbytisar har definitivt kommit varande närmare efter dessa fem dagar, och vet ni vad, denna terminen har AFS två nya utbytisar från Malaysia, och en är döv och ska gå på en skola för döva och lära sig amerikanskt teckenspråk, coolt!

 

 


Kommentarer
Postat av: Josse-se-se-fine

Du kmr ändå inte bli längre än mig med klackarna! ;) vad är "before I die"-grejen för ngt? (: <3

Svar: haha vi får väl se! ;) JAG BLEV iaf längre än Katie! Det var ett plank i Denver där man kunde skriv amed krita, vissa skrev "to find true love" "to be part of something big" och n ågon hade skrivit "Islam taking over th eworld" :S
Jenny Biesèrt

2013-01-31 @ 23:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0