Simplot

Så i onsdags kväll så åkte jag och 21 andra ungdomar till Idaho för en Track and Field tävling. Tävlingen är jättestor och är (typ) den största inomhustävlingen för High school i landet då folk från alla olika starter + Kanada deltar.

 

Resan upp var blåsig och snöig och vägarna var hala så minibussen som jag åkte i körde av vägen. Dock så hade vi väldigt tur i oturen eftersom inget kunde ha gått bättre med tanke på omständigheterna. Coachen som körde sa att det var rena turen att bussen inte välte och lite längre fram så var det ett kör räcke så utan en skråma på bilen så kunde han körde upp från diket mellan motorvägarna och köra vidare fast resten av resan gick mycket långsammare vilket inte gjorde mig något. Alla var dock knäpp tysta ner det hände men alla blev lite rädda of course men en kille bakom mig rufsade mig i håret och sa ”welcome to America” vad det nu ska betyda ;)  Vi skulle ha kommit fram vi ca 2-2.30 vi kom fram vid 5 (på morgonen alltså).  

 

På Torsdag morgon så gick vi upp tidigare än vad vi behövde…konstigt nog och efter att ha ätit lunch så åkte  vi mot arenan där rundbanan som faktiskt är 200m (och inte 300m som på många andra ställen i USA) men banan var gjord av trä!!! Haha, kändes lite konstigt när man sprang på de övre banorna och man studsade lite konstigt på ett konstigt sätt.

 

På fredagen så hade jag mitt första race ca klockan 3, 800m försök och här i USA så är det fullt ös från start och låg näst sist de första tre varven men när klockan ringde och det var 200m kvar så la jag in en spurt och spurtade om halva startfältet och kom in på 2.26.12 vilket räckte till final. Två timmar senare så var det dags igen och denna gången var det medley, (400m, 200m, 200m och 800m) jag hade 800meters sträckan och detta var kval till finalen. Jag har aldrig förr sprungit två sådana race samma dag och detta var inom loppet av två timmar! Gissa om jag kände mig sliten men  Coach Williams sa att det var dags att jag fick lära mig det och pepp pratade med mig lite och jag kämpade på och vi kom till final och vann vårat heat stort!

 

Skylten på bilen ”Run Fast Jenni” gjorde några killar i laget till oss tjejer när vi sprang 800m de hade dock haft en lång diskussion om hur jag stavade mitt namn men kom fram till att det var med i…. ;) hahah

 

På kvällen var det en dans där vi träffade silver medaljören på 400m i OS i London och hon signerade min potatis, ett gosedjur vi fick på dansen efter potatismiddagen! :D

 

Lördag så hade jag det första racet på dagen, ca 8.20 och jag tog mig i mål på 2.29.19 vilket blev en 23 plats (hade även den placeringen från försökshiten) och alla som gick till final fick en medalj! :D två timmar senare var det dags igen, 4x800m! Denna gången gick det inte så bra, alla sprang ganska dåligt förutom en men jag antar att det är vad det blir när man i mitt fall springer 4 800meters lopp inom loppet av 24 timmar.  Sen så var jag klar med allt och nu var mina ben ganska döda kan jag säga! Haha men jag hade en sådan otroligt kul helg och är definitivt en av höjdpunkterna hittills och dessutom lärde jag känna så mycket mer folk från laget som jag annars inte skulle ha pratat med då vi inte gör samma saker. På vägen hem i minibussen så lärde jag Tyler den svenska sången ”skjorta kavaj och röda byxor” vilket han nappade upp riktigt bra och han made my day när han sa ”I beat you hear this all the time but your accent is adorable” me –”hehe, no You are the first one who told me so” ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0