SCHOOL

Om en vecka är jag i Chicago! Och efter det är det bara två skolveckor kvar till Spring Break! Och efter det så är det 9,5 veckor kvar till sommarlov, haha som jag kommer reta mina svenska kompisar när de fortfarande har dryga två veckor kvar i skolan! Dock måste jag erkänna att jag i längden hellre skulle vilja ha lite lov här och där än att bara gå två veckor kortare i skolan, särskilt då sista veckan i skolan i Sverige är  mest skoj och här jobbar man fullt ut, Finals sista skoldagen liksom, vad är det för skoj med det?

 

Igår i Foods så gjorde vi pretzels och de var de äckligaste jag har bakat (eller kanske efter brödet jag och Josse bakade i Sexan som vi la i en plastpåse med lite ost och smör till uterliggarna som kunde rota i soptunnan) ;) Men vi fick trots allt ett A-, kanske för att hon inte smakade på maten, kanske för att vi faktiskt jobbade bra eller för att vi fick ut skålen som hade fastnat i kastrullen efter mycket om och men.

 

Nästa vecka så ska vi börja ha morgonträning vilket betyder att vi måste träffas i skolan klockan 6!!!! Jag som innan brukade gå upp 5.50 och tyckte det var tidigt, oh man! När jag börjar i den svenska skolan efter sommaren kommer det ju vara sovmorgon varenda dag, tills jag vänjer mig dvs ;) eftersom vi har särskild Track uppvärmning med alla friidrottare så pågår träningen mycket längre så kommer hem lite innan sex, vilket kommer att betyda att framöver kommer jag att spendera ca 12 timmar om dagen, 5 dagar i veckan i skolan! Det ni!


Kommentarer
Postat av: Josse-se-se-fine

Haha det va väl inget fel på våra bröd ;) <3

Svar: haha nedå! ;) <3
Jenny Biesèrt

2013-02-22 @ 07:08:32
Postat av: Anonym

Hej :) Jag undrar hur storlekarna är på varsity jackets..? Jag ska beställa min men min skola har inga provexemplar att prova så jag vet inte riktigt hur det ska gå.. haha! :) Tacksam för svar!

Svar: Svar:Min jacka är en S, jag provade min i en affär där jag köpte den och där hade de inte XS vilket jag troligtvis hade tagit i så fall. Jackan är lite stor men det gör inte så mycket och de flesta tjerjerna i laget tror jag har small också och de är antingen aningen längre eller lika kånga som mig. Jag är 170 cm :) I vanliga fall har jag antingen XS eller S i kläder men som sagt så gör det inget om den skulle vara lite stor när det gäller den sortens jacka :)
Hoppas det hjälpte :)
Jenny Biesèrt

2013-02-24 @ 21:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0