Ljungbydagarna

Igår jobbade jag för första gången! Jag arbetade pålkingbydagarna mellan halv 6 på kvällen till ca halv 4-4 så det blev många timmar. Igår förmiddag dock sa Min syrras kompis att de hade ont om folk så vi ringde in Josse. Så först jobbade vi vid buffén där vi fyllde på mat, gick runt och samlade upp skräp osv. Vid slutet som jag var där skulle vi stå och blockera vägen för de som stod för att de inte skulle skymma för de som hade sittplatser. Då kom det fram en man son inte var helt nykter och ville komma förbi men när jag sa att Han inte fick det sa han "de är en riktig hårding du! Du har varit med förr" och "men då kan ju jag stå och hänga här på dig istället" inte långt efter gick jag, Josse och de andra iväg för att bli informerade vilka regler som skulle gälla vid inträdet. Där stod vi från lite innan nio till lite efter halv två och vi och vakterna blev utskällda men möte även en hel del folk som var ganska fulla varav en gav mig en stor kram och slängde en slängkyss åt mig... ;) vi såg oxå folk blev utkastade för att de var för fulla, en med en mask på huvudet och vi möte även på folk som köpte inträde trots det var bara en halv timme kvar av öppen tiden.... ;) haha men jag O Josse hade kul trots det blev lite lätt kaos när vi ett tag var slut på 20 lappar och sedan hundralappar och inträdesband men det löste sig genom att en fick hundra kronor i femmor tillbaka! ;) vid kvart i två så började vi städa och sopsäcken fylld med ölmuggar började hela tiden läcka så ja, jag luktade ju ljuvligt efteråt... Värsta alkisen! Sen så sopade vi och sopade upp alla muggar överallt och allt annat skräp och sedan hade vi skattjakt i buskarna där vi hittade många många ölburkar, flaskor och muggar mm. Sen vi halv fyra var vi klara och gick upp och tog en kvällsfika innan vi åkte hem. Nu vet vi hur det är att jobba och städa upp efter stora evenemang men det var kul! Förutom städdelen då men jag blev ju lite rik! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0