Pomona Invitational

Så i fredags hade vi ingen skola men ingen vila här inte utan vi åkte på tävling! Tanken var att vi skulle kvala in till 4 x 800m till State, jag, Ashley, Emily och Merritt precis i den ordningen och det gick ganska bra och jag sprang mitt snabbaste 800m lopp utomhus i år dock så behöver vi nog springa 6 sekunder snabbare för att garanterat kvala. Vi kom fyra i alla fall så vi fick en rosett! :) Loppen var dock jätteförsenat och vi kom hem två timmar försent, vid 10 och när man hade duschat och packat lunch så var klockan 11 när man gick och la sig och nästa morgon var det upp före tuppen igen för vi skulle vara i skolan vid 7 för ännu en dags tävlande. Emily slog sitt personliga rekord och därmed sitt eget skolrekord igen med 2 sekunder så nu är det 5.20. Sedan skulle jag springa 800m men det gick inget bra alls. Denna agen så avslutades dock tävlingen i tid men eftersom det hade blåst så mycket dagen innan var de tvungna att flytta tjejernas stav till igår så vi fick stanna kvar efter tävlingen för att titta på stavhoppet och Emily, en annan Emily som jag satt jämte hela resan upp till Idaho, vann stort och slog sitt eget rekord plus utökade sitt skolrekord med 6 inches inom en vecka!

 

När vi kom tillbaka till Skolan så stod det en kille utanför bussen med en lapp där det stod ”Emily Weber” så Emily, (detta är löpar Emily) gick fram till honom och sa till henne att följa med honom efter ha gett henne en lila solhatt. När vi kom till baksidan av skolan så var det en picknick uppdukad med rosenblad på marken och balong och där står en kille som hon har velat skulle fråga henne till Prom med sin hund som kommer springande mot henne. Sedan så sa han att hon måste komma och titta på kakorna och då har han bakat kakor med bokstäverna P R O M ?

Gulligt eller vad!

 

På kvällen så gick jag Katie Sarah Kamphaus och Megan från XC till skolans musikal. Huvudrollspelaren är helt fantastisk, framtida Broadway stjärna, hon hade allt! Sedan åkte vi till Spooners och snackade men när jag skulle betala så frågade jag Sarah om hjälp med mynten, (de har ju så många här och har fortfarande inte lärt mig allas värden än när man väl ska stå där och betala) så Sarah förklarade för kassörskan att jag var foreign så hon undrade var jag var ifrån och det visade sig att hennes mamma är involverad i AFS! ;) och att hon hade haft en dansk utbytesstudent när hon var yngre och att hon hade varit i Ecuador med Rotary! Idag gick jag och Katie dit igen för lite Froyo och då går hon förbi och säger ”Wait, weren’t you here yesterday” ”Sweden, right” haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0