Och då har vi halva Track säsongen kvar...typ

Igår så åkte jag till skolan 5.50 som vanligt för morgonträning men ingen var där och det visade sig att vi inte hade morgonträning från skolan den dagen och jag var den enda som min tränare hade glömt att smsa… ;) Hoppas bara att detta inte blir tredje gången gillt nu! Efter träningen så gick jag och pratade med huvudtränaren om om jag får tävla nu igen. Var lite rädd över vad de skulle säga eftersom min tränare hade sagt att jag var tvungen att prata med honom om det och att det var hans beslut men jag möttes av hans egna lilla uttal av Biesert och sedan ”come in Dude” eftersom jag hade gett honom en lapp från doktorn som sa att jag inte fick träna tills jag var frisk så krävde en lapp där det stod att jag var frisk från doktorn innan de kunde sätta in mig i tävlingar igen eftersom annars om något skulle hända kunde de råka illa ut. Så min värdmamma försökte då idag att boka en tid till mig med det fanns bara tider för sjuka barn och inte kolla att så att jag inte är sjuka barn. Men min värdmamma är awesome och lyckades få ett intyg från doktorn utan att jag behöver åka dit ;) som hon sedan kom och droppade av i skolan till mig!

 

På tal om track, under första tävlingen så fick jag frågan ”are you and Mathilde neighbors at home? En (annan utbytesstudent)” me: ”She is from Switzerland” him:”Yeah and so are you” me:”No, I am from Sweden” him: “Oh, but aren’t those countries neighbors?” me:”eh..nooo” ;) hehe

 

Igår så kom min värdmammas college kompis hit och hon stannar tills imorgon och hon är verkligen jättetrevlig!

 

Annars så har vi nu börjat läsa en bok i US lit ”Into the wild” som är en sann historia. Det är om en kille som åkte för att bo i Alaska utan nästan ingeting, klara sig rent från naturens tillgångar och dog. Än så länge tycker jag att boken faktiskt är riktigt bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0