KU Realys!

Så i Torsdags morgon så åkte jag och ett tjugotal andra friidrottare med alla 7 coacher till Kanskas! Bussresan var lång, runt 11 timmar men vi tittade på film, först en jättedålig som jag sov igenom men sedan the Blind side! Alla har sett den i USA och den är några år gammal med Sandra Bullock och såååå bra!! Vi kom fram sent på kvällen så då gjorde vi lite jogging och sånt för att väcka benen inför morgon dagens tävlingar.

 

Så dagen efter så  ringde alarmet vid 5.30 och vi gick upp och åt frukost innan vi begav oss mot arenan, KU’s arena (Kansas University) så vackert det var där! Dock var det super duper kallt! (sådär -2 grader) ;) men satt där med linne, långarmad, tröja, en till tröja och vinterjacka, och shorts, löpar tights, mjukisbyxor, och överdagsbyxor + vantar och mössa och frös…. ;) hehe Så vi tjejer bestämde oss för att gå till det enda varma stället, badrummet och där sätt vi i 1 – 2 timmar och…sov … hehe jag nu kan vi säga att vi har sovit på golvet i ett allmänt badrum! Dock så blev det varmare och när tiden för mitt lopp kom så sprang vi alla i shorts och linne. Vi deltog i DMR (distance medley relay) som var 1200m, 400m, 800m och 1600m. Jag sprang 800m loppet och vi kom två!!! Vi var jätteglada då vi var rankade betydligt längre innan tävlingen. Coach Williams hade sagt till mig att springa snabbt annars skulle han deport me to Italy. Vilket han efter loppet sa att han inte tänkte göra längre tills han snabbt ändrade sig och sa att vi får se hur 4 x 800m går imorgon.  ! Detta var en heldag på arenan, vi kom dit vid 7 am och åkte hemåt vid 9pm, 14 timmar! Och då åkte vi och åt och vi anlände där vi ca 10 och sedan så åkte vi därifrån vid lite efter elva och kom till hotellet vid ca halv 12 och eftersom detta var sita natten så var vi tvungna att packa allt och så så vi gick och la oss vid halv ett och vaknade sedan igen vid halv 6! 5 timmars söm, jippi….. Igår var det dock mycket varmare! Och då hade vi 4 x 800m och vi vann vårat heat! Och kom femma over all! :) Efter loppet så gick jag och resten av tjejerna i mina stafetter plus Sarah S och åt lunch, pizza, 1 dollar för varje slice så 2 dollar = 14 kr lunch! Detta var den enda Amerikanska pizzan som jag faktiskt har tyckt om sedan jag har varit här! Sedan skulle vi gå och köpa starbucks på ett ställe där de sålde deras drinkar och hon var inte så bra på sitt jobb för min chocolate feppechino som är kaffe fri innehöll kaffe och var jätte äcklig!! 5 dollar i papperskorgen där eller i sjön heter det nog på svenska! ;) Under lördagen var det även vuxen klasser med olympiadier som tävlade bland annat silvermedaljören i OS på herrisdan i 1500m! Det var även ett 100meterslopp med paraolympisk och en av de som deltog hade förlorat sitt ben under tjänstgörning i Irak! När meetet var slut så visade det sig att tjej sidan från Fossil hade vunnit hela tävlingen när det kom till relays! SÅ vi fick en fin stor pokal med lock!

 

Bussresan hem var fruktansvärd! Det var sååå varmt! Och föraren visste inte hur man stängde av värmen och luftkonditoneringen funkar inte när det är kallare än 50 grader farenhait ute! Alla låg där döda med så lite kläder som möjligt och fönsterna var helt äckliga när vi kom fram för svett som hade avdunstat och sedna kondenserat! Att sitta där i den värmen tryckt mot fönstret för att det är lite kallare i 8 timmar och räkna ner timme efter timme är fruktansvärt! Har aldrig varit så glad över att se skolan och trots att det var nollgradigt när vi kom fram halv 3 på natten så var alla överlyckliga när de kom ut och det kände så skönt att stå utomhus i bara en tunn långarmad och tights!

 
Första tjejen från vänster i mössa är min Coach!
 
Provade min första pretzel! Super gott och här i USA doppar man dem i ost sås, låter lit ekonstigt men ganska gott men nog godast just plain! Trodde för st det vita var socker men pärlsocker finns ju inte i USa utan dett aär pärlsalt! ;) haha ve tinte verför vi köpte dem med salt då vi i slutändan bortstade av allt salt varenda gång.
 
 
http://www.coloradoan.com/article/20130419/HSSPORTS/304190059/Fossil-Ridge-s-Lindsey-Read-wins-triple-jump-Kansas-Relays
 
Här är en länk till en tidnings artikel!
Nu har jag varit i många stater,
  • Kalifornien
  • Colorado (ehh, dahh)
  • Texas
  • Wyoming
  • Nebraska
  • Idaho
  • Illinios
  • Arizona
  • Kansas

Nio stater på snart nio månder!


Kommentarer
Postat av: Mr Linus

När du varit i alla dom staterna tycker jag att det är dax att komma hem!!!;)

Svar: haha miss you Linus! och det gör jag ju snart! :)
Jenny Biesèrt

2013-04-22 @ 01:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0