En Matematiskt upplevelse/Like Friday/Snowday?/Blown Away

Monday but feels like Friday – Vi har studiedag på måndag eller vad man kallar det här i Amerika så därför hade vi fredags schema i skolan vilket får en att få fredagskänslan.

 

Blown Away – idag under track var det först jätteskönt väder ute, sådär 18 grader och målnings så sådär behagligt så att man visste inte om man skulle ta med sig vindjackan ut eller inte, vilket var en himla tur att jag gjorde då det 30 min senare började blåsa så otroligt mycket! Stavhopparna sprang i motvind och en hade som en fallskärm på sig för träningsskull och han lyfte allvarlig talat från marken! Haha men han flög inte iväg dock! ;) Vi fick ändra träningen från långa intervaller till korta då tränarna tyckte att det var pointless för oss att springa i den kraftiga vinden så det blev 300m så vi fick två halvblåsiga sidor och en med jättemedvind. Jag menar verkligen att det blåste för tränarna har aldrig ändrat träningen förut på grund av vind och ett stort metallskåp på banan blåste till och med omkull.

 

Snowday? – visst var det blåsigt men ändå varmt innan dess idag men inatt ska det bli kallt och 100% av snöfall så alla hoppas på en snowday imorgon. Min tränare ställde in morgonträning och sa till oss att hon hoppa satt hon inte ser oss imorgon. Jag sa att vi borde ha en snowday då det är en ny amerikansk upplevelse för mig, eftersom förra söndagen blev istället en late start.

 

Under dagen hade vi då klf tid, advisory och då så bad jag två tjejer i min klass om hjälp med matte men de kunde inte läsa talet så då frågade jag min advisory teacher som är the best och är AP (advanced placement)  chemistry teacher men han fick det till att de hade missat att skriva ut vinklen så då frågade han a kid som kom in i klassrummet som var i hand kemi klass som frågad eom detta var konstig tysk matte men han fick det till att de hade glömt att skriv aut en vinkel vilket krävdes för att få ett svar. SÅ då skickade min advisory teacher mig till the dean som har varit en mattelärare och hon skrev ner problemet och sa att hon skulle komma till mitt klassrum när hon hade löst det, så senare kommer hon in och säger att hon har löst det. Men det visade sig att hon hade missuppfattat en bit så hon satte sig ner och räknade igen och kom fraa till (som alla andra + moi) att vi saknade information, love my math book! ;)   men när hon ändå var där så bad jag om hjälp med ett annat tal som hon gick iväg och försökte lösa och hon kom tillbaka excited över att hon hade läst det tills jag sa att det var 25cm2 och inte omkrets. Så då gick hon iväg och försökte läsa det igen och sedan när jag hade min food klass kommer hon inspringande och ge mig ett papper med lösningen! Haha, hon var så snäll och trevlig och så kul att hon ville verkligen lösa talet! :Dhaha

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0