Spirit Day

Igår var det Fosiil Ridge spirit day så alla gick runt med skolans tröjor och färger och vissa hade även färgat håret grönt. Igår var det också the homecoming assembly och det var så coolt! (: Sista lektioen hade jag US lit och ÄNTLIGEN fattar jag vad vi ska göra på presentationen nästa vecka! :D Efter skolan så stack jag och Marisa direkt till vår grannskola för att heja på de från laget som skulle springa. Vi var ju tvungna att träna också så vi sprang en liten, ”liten” runda i närheten av skolan och sen så kunde vi heja på! :D När tävlingen var slut så åkte vi hem till oss och åt, jag Katie och Marisa och vi åt även mina kakor som jag bakade häromdagen, choclate chip cookies, år för många så mådde lite illa sen när vi var på the football game. Innan vi åkte fick vi Marisa att prova djungelvrål och hon hatade verkligen det, vi filmade men minnet tog slur precis innan hon började gör grimasen! NEJ! Haha sen så gick vi runt på fotbollsmatchen och sa till folk att det var svenskt godis så prova. En tjej i mitt XC lag log och gjorde tummen upp för hon ville inte göra mig ledsen men hon hatade verkligen det fick jag reda på när hon förstod att det var det som var meningen. Några bara spottade ut det på golvet på läktaren haha och en kille kom fram till mig och sa att han hade en I love Swedish girls tröja. Marisa retar mig lite för att alltid när jag presenterar mig så säger jag att jag är från Sverige men grejen är att folk gillar det så ett bra sett att bjuda lite på sig själv och skaffa vänner! ;)  Lärde känna flera nya tack vare godiset och lärde känna killarna i XC mycket bättre! Haha sen så fick de reda på att jag aldrig själv hade smakat djungelvrål så de tvingade mig också men vadå, det var ju inte så farligt och framförallt tycker jag att det var för sött, vilket de inte fattade ;) Sedan efter matchen åkte vi till ett glasställe men åt inget för mådde fortfarande illa från kakorna ;) hehe

Måste säga att något hände i torsdags, för båda då och igår hade jag en bra dag i skolan, trivs bättre nu ovh vågar bjuda på mig mer som jag brukar göra i Sverige och det är så kul för nu känner jag mycekt fler folk, inte bara från XC som hälsar på mig i korridorerna! :)

Nu sitter jag här i mitt rum, klockan är 7.36 am och jag ska snart iväg och träna men det är inga problem för jag vaknade kvart i 7 och var klarvaken! ;) hehe

 

Man skulle bära svart på matchen, därför är vi alla så svart klädda!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0