First real high school meet




Idag sprang jag mitt första riktiga officiela XC meet i high school.  Gick upp 5.25, flätade håret, åt frukost, gick ut och gick med hunden och vid sju åkte vi till skolan där bussen väntade. Glömde berätta men jag fick springa i Varsity idag trots att jag inte sprang förra veckan. Topp 5 förra veckan tävlade inte idag och topp två i dagens tävling från skolan ska få springa i varsity nästa vecka.  Måste säga att det var freezing cold här imorse och när vi kom fram till tävlingen, en timme innan start så var det fortfarande kallt. Däremot så gick det från kallt, ha träningsjackan på sig till varmt, vill ta av sig t-shirten på bara 15 min, weird! That’s Colorado! För när klockan var 9.30 var det varmt ute och här i staterna så har man sin särskilda startplats vid starten, en liten fyrkant som coacherna bestämmer hur man ska placeras i den och sen innan start säger de (typ) på er platser, som på friidrotts tävlingar och sedan smäller det.  Detta var en ganska stor tävling eftersom regionals för många skolor kommer att gå här senare i år så i min klass, där det bara får vara 7 från varje skola var det 229 som kom i mål, lite trångt var det allt. Måste erkänna att jag skulle älska om det var bara 4kilometer istället för 5km men finns väl inte så mycket jag kan göra. Mina host parents var och hejade och tog lite kort när jag sprang, hittade även lite bilder som någon från tävlingen tog. Man får inte ha örhängen när man springer, eller halsband! Aaa, och just det,  jag kom 24 med 20.16 och var bästa tjej från min skola denna veckan så jag får joina varsity laget  nästa helg :)

 

Efter tävlingen så åkte jag Katie, och två andra till ett ställe och åt lucnh, Sarah beställde en macka men fick en annan så hon fick en ny så jag fick hennes första macka, alltså jag fick två luncher, eller en hel eftersom man väljer om man vill ha en halv eller en hel portion och vi alla tog halv. Krongligt förklrat. Sedan åkte jag och katie till target och köpte glass, god Oreo glass här, mmmmmm och twix köpte jag med och sedan åkte vi hem och tittade på TV, jag somnade hehe. Sedan städade vi våra rum, har tvättat mina kläder och nu ikväll har vi kollat på mer film.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0