Tjejdäng!



Hej alla kompisar! :D

Idag skulle vi springa coop-test i skolan och jag var JÄTTENERVÖS innan! Haha, jag brukar inte vara så nervös inför vanliga tävlingar så istället för att jobba (jag är redan klart med inlämningarna så hade extra arbete bara) gick jag runt och störde alla på svenskan istället (som inte var klara). ;) Tiden gick och snart var det dags för gympan. Jag värmde upp lite i förväg för annars blir det ju knappt någon uppvärmning ;P När vi skulle samlas i gymnastiksalen innan för att en annan gymnastiklärare som vi inte brukar ha skulle gå igenom lite sa han tillslut till mig att stå still för jag gick på stället ;) hehe

 

Sedan joggade vi iväg till Kronoskogen och jag kände mig alldeles skakig i benen vilket jag inte brukar göra så blev lite orolig där....

Men sen så gick starten och jag och några killar tog täten. Det var både naturarna och esteterna som sprang plus deras andra gympalärare. När första backen kom drog en kille i esten klassen ifrån lite men när det blev plant och nedför kom jag ifatt och drog ifrån lite. Så efter ett varv var det vi som låg i täten och när vi kom till backen igen drog han ifrån och då tänkte jag ”Jag kan nog inte vinna detta trots allt” men när det började bli plant och nedför igen drog jag ifrån och när det var 200-300 meter kvar drog jag ifrån jättemycket! :D Vann tillslut med 10 s :)

 

Efteråt tackade vår gymnastiklärare för dagen mig för att jag hade slagit den andra läraren för det var han och alla andra gympalärare jätteglada över!! Haha

 

Så om vi går in på beep-testen där jag kom ”två” så kan jag faktiskt säga att jag egentligen vann där nu. (eftersom han i min klass vände 1 m innan linjen hela tiden och trots att jag var före honom till linjen hela tiden så vann hann) Men nu har jag äntligen fått min revansch! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0