Humlestafetten

Igår var det Humlestafetten och Graal hade ett lag, ett herrlag. De saknade en deltagare för alla var upptagna denna helg så på det sättet kom jag in i bilden. ;) Allt som allt var hela stafetten 46.1km och det var 8 sträckor. Jag hade den kortaste sträckan 3.8km så jag sabbade inte alltför mycket för laget ;) hehe. Under loppet hade vi två bilar och man fick åka till varannan sträcka och lämna av en löpare och hämta upp den som kom i mål och sedan när man åkte förbi den tävlande löparen med bilen hejade man. Det blev lite trångt med alla bilar med tanke på att det var 115 lag anmälda men för oss löste det sig bra och det var jättekul. Vi kom i mål över 6min innan nästa lag men ca halvtimmen före laget som vi tävlade emot.

 

På tävlingen fanns det dock en jättetjurig funktionär. Pappa åkte in med bilen på ett ställe när vi skulle heja på en löpare som han antagligen inte fick så när vi skulle köra tillbaka sade hon till oss ”Vad är det ni inte fattar”. Haha alla började typ skratta och när vi skulle åka hem var det en graalare som hade glömt sin jacka där borta så vi fick åka tillbaka dit. När vi sa att vi bara skulle åka och hämta jackan sa hon att vi inte fick det men när pappa sa att vi skall bara köra bort och vända och inte över järnvägsspåret belv hon arg och sade ”Här är det en röd linje och här står jag vad är det ni har svårt att förstå” ;) Jadu...That's teh question...



Det blåste jättemycket under loppet och framförallt snedvind. Så det gällde att inte springa för nära kanten för i så fall kunde man trilla i diket... ;)


Kommentarer
Postat av: william

duktig som springer:D & söt gheader;D



Och säg gärna vad du tycker om mina "Don't let her deceive you" Modell bilder som jag har tagit:D

2012-05-06 @ 12:53:00
URL: http://funnyones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0