Vi hade nyss inbrott i vår bil!

För en timme var pappa uppe i Marias rum och hörde något och när han då kollade ut genom fönstret såg han någon som stod vid bilen och höll på och just när pappa började knacka på fönsterrutan gick även billarmet och tjuvarna sprang iväg. Japp, tjuvarna, en till hade gömt sig för att hålla utkik på andra sidan om bilen. Pappa kom bara upp till oss och sa att några hade försökt att göra inbrott så mamma sa åt honom att ringa polisen. När han gjorde det kollade jag ut genom mitt fönster som är snett över parkeringen och när jag tittade genom förar rutan tyckte jag att passagerar rutan såg konstig ut. Så jag gick ner till hallen och kollade ut genom dörrfönstret för ut vågade jag inte gå! Och jag tyckte nog att det såg ut som att rutan var söndrig. Jag sa det till mamma och pappa och när vi gick ut och tittade så låg glaset på marken och då märkte vi också att de hade böjt ut fönsterkarmen... Polisen har i alla fall varit här och tagit kort nu och gjort lite sånt. Tjuvarna hade öppnat handskfacket (ihop om att hitta GPS?) men längre än så han dem inte. De enda som de hade kunnat stjäla i vår bil hade väl varit pennor med texten ”Finnvedens Lastvagnar”. Samma tur hade inte Emmas familj när de har snott krockkuddar och GPS två ggr!

 

Men vad har man för IQ när man gör inbrott i en bil när:

  • Klockan är halv ett på kvällen

  • På en fredags kväll (lördags morgon?)

  • Det lyser i huset

  • bilen är LARMAD!!???!

  • Hade nyss släppt ut hundarna som alltid skäller vilket de måste ha hört om de kom vägen som de gick.

  • Det lyser i grannarnas hus

Behövs det sägas mer än att IQ:t måste var noll? Tror ej det!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0