Tuff dag med mycket bak

Så igår var första veckan på sommarlovet! :D Whio! Jag började dagen med att träna med Emma så än så länge var allt bra. När jag kom hem däremot ochgick in på datorn så hängde den sig och helt plötsligt blev allt svart och massor med siffror kom upp...min dator har kraschat! :( Min nya dotor kan jag inte börja använda för om en och en halv vecka heller för vi måste installera virusprogram först vilket håller bara ett år och om en och en halv vecka har jag kommit hem från USA om ett år.

Sedan bestämde jag mig i alla fall för att baka så jag cyklade ner till stan både för att handla och för att posta ett paket åt Maria. Det var bara det att när jag kom ner insåg jag att jag hade glömt paketet hemma...så det var bara att cykla hem igen. När jag hade handlat och börjat baka kom jag till den delen då mjöl skulle tillsättas, Men, när jag öppnade påsen var det kryp i den, MJÖLBAGGAR!! så äckligt! Fick lite minipanik i börja, särskilt eftersom jag inte var beredd på det. Jag ställde påsen i garaget och cyklade ner till en annan affär för att köpa mjöl. Jag var ju mitt i bakandet så, men då började det regna och det hade varit sol och varmt hela dagen. Detta nya mjölet innehöll i alla fall inga mjölbaggar. Brödet blev dock inte som jag hade tänkt mig. Enligt bloggen var detta ett frukost bröd och visst kan det vara det om man även äter sockerkaka, och kanelbullar till frukost...

På kvällen bakade jag och Maria cupcakes och de blev jättefina, finare än vad de vad goda men det var inget större fel på dem ;)

Nu var jag nyss nere och lämnade tillbaka mjölet så jag fick pengarna tillbaka. När jag kom in i garaget däremot så var krypet jag hittat på insidan av påsen borta?!? Jag som trodde att den var död, och istället var kanterna fulla med ägg! eeewww!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0