OST och schedule

Idag kom en av Marias amerikanska kompisar till Sverige! Hennes mamma är flygvärdinna så hon flyger gratis och det fanns bara en ledigplats kvar på flyget, en i första klass!! Haha, men hon klagar inte ;) När hon och några andra av Marias kompisar var här för några år sedan smakade de på vår präst ost och de blev förälskade! ;) haha När hon hade sagt till dem andra att hon skulle till Sverige blev de andra så avundsjuka för att hon skulle få äta svensk prästost. De har varit runt och letat på jättemånga sådana internationella matkedjor och på IKEA för att finna osten utan resultat... SÅ när hon kom till oss idag tog hon en macka med mycket ost på, haha.

 

Jag har sett förra årets schema på Fossil Ridge High School's hemsida och då stod det att man började 7.30 am och slutade 2.50 pm så jag tänkte att det måste vara något liknade för mig oxå. Igår hittade jag dock det nya schemat och då stod det att vi började 6.20 am och slutade 4.00pm. Jag fattade ingeting, för varför skulle vi gå två timmar extra i skolan per dag i år. Jag gjorde som jag alltid gör när jag har frågor, chattde med Katie som alltid svara på mina frågor. Hon är så snäll!! It's going to be awesome!! Hon fattade först inte vad jag menade men när jag förklarade visade det sig att jag hade fel, vilket var bra! Vi kommer att börja 7.30am och sluta 2.50pm så länge jag inte väljer några typ musik klasser eller om jag har ett väldigt fullspikat schema som inte går ihop. Man kan läsa 7 ämnen men min syster som är jättesmart läser 5 och det kommer jag troligen oxå att göra så det lär inte vara några problem.

 

Jag ville dessutom ha en vit tröja att träna i när jag är i USA för svart blir sååå varmt! Jag hittade denna tröjan idag och jag tycker att den var fin. Lite kul att det var en svensk flagga på baksidan men därför kommer jag nog inte använda den ändå den första veckan på träningen... ;)


Kommentarer
Postat av: Sandra - If it comes in pink

Jag köpte faktiskt en Sverigehoodie bara för att visa var jag kommer ifrån ;) Jag har lagt till dig i min länklista förresten!

2012-07-01 @ 00:03:48
URL: http://if-it-comes-in-pink.blogspot.se
Postat av: Jasmine

Hej!
Har också länkat dig nu :)
Hoppas du får ett bra år i USA

2012-07-01 @ 01:58:25
URL: http://jasmineiusa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0