Pallasspelen




Igår var jag i Malmö och tävlade 1500m. Halva startfältet bestod av danskar och det var jag och en dansk tjej som drog iväg i starten och sedan låg hon tätt bakom mig fram till 1100m då sprang hon tyvärr om mig och så var ställningen de sista två varven. Däremot blev det ett jätte bra lopp för jag fick väldigt bra draghjälp eller vad man skall säga ;) På prisutdelningen visade det sig att jag sprang två sekunder snabbare än vad mamma hade klockat mig till. Eftersom hon hade stått på andra sidan såg hon inte riktigt när jag gick i mål men det var ju bara positiva besked. Min tid blev 5.02 någonting och det är i särklass min näst snabbaste tid. Snart hoppas jag kunna gå under fem minuter särskilt eftersom min bästa tid är bara 49 hundradelar ifrån den drömgränsen.

När mamma skulle ta kort med sin nya kamera fick hon inte på den så när jag skulle försöka så kom jag att tänka på att jag hade sett batteriet ligga i laddaren…hemma. Vi fick ta pappas mobil istället så bilderna är inte så bra men bättre än inget. ;)

 

Vi hälsade på Maria lite i Lund och sedan åkte vi till mina kusiner i och åt, deras hund Rusan hoppade upp och rykte åt sig Hannas kycklingben så min moster drog i hunden och jag i kycklingbenet och tillslut släppte hon ;) haha

Min andra kusin Åsa hjälpte mig sedan att göra en ny header som vi höll på med ett bra tag men tyvärr blev det inte bra eftersom den var för fyrkantig så fick göra en nu egen här hemma på datorn fast på paint men det där med glorian över mitt huvud kom vi på när vi lekte med Åsas dator-ritplatta eller vad det heter. Man undrar nog i alla fall inte vem som är jag och vems som är Maria på den bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0