I like the floor



Känns verkligen inte som om det är måndag, men det beror nog på att vi har haft studiedag idag. Mycket trevligt tycker jag! Vad har man gjort då idag då, jo, precis som namnet lyder, studier men det är en helt okey känsla man får när man inser att helt plötsligt har man gott om tid att repetera matten inför provet när man innan hade trott att man skulle bli tvungen att räkna hela kvällen. :D Så denna kväll skall jag istället spendera framför datorn och titta på The OC och äta glass med chokladsås, mmmm…glass!

 

Jag har märkt en sak! När man skall lära sig något, i ett ämne som endast kräver läroboken som tex biologi, då lär man sig mycket bättre om man ligger på golvet! Ja, med en kudde under magen och en kudde som man har boken på. Jag menar, det går ju inte så bra att läsa läxor i sängen, då somnar man bara ju och när man sitter vid skrivbordet så KAN man ibland somna men annars blir det enkelt att man håller på men något annat som målar naglarna, det finns ju så mycket kul där med andra ord. Om man istället lägger sig på golvet finns det inget som kan distrahera en och om man lämnar mobilen och Ipoden på skrivbordet med alla andra roliga makapärer så måste man resa sig upp för att hämta den…och det gör man inte. :D

 

Ett litet tillägg som jag inte har nämnt än

Det var årsmöte i Graal i torsdags och jag fick pris som årets löpare :D

Det var allt. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0