Picknick

 

I Lördagskväll åkte jag Katie och Maggie (katies kompis) till Sponners och åt frozen yoghurt. Gott! Men  tror nog att jag gillar Dairy Queen bättre. Efter det åkte vi till bion. Biljetten kostade ca 8 dollar haha, 10 dollar med i Sverige! Vi såg ”The odd life of Timothy Green” den var jättebra, en sådan där gullig skön film.

 

Dagen efter var det kyrka och på eftermiddagen var det picknick som hålls varje år där alla tar med sig två rätter. Det var jättegott, åt lite för mycket onyttigt men det var ju söndag så…. ;) Där träffade jag några som The Simpsons känner och mannen i familjen hette Tim Green… ;) På kvällen åkte jag, Katie och Troy till Encounter, en kyrkgrupp för barn kan man säga där man sjunger och pratar och så.

Förresten, det är helt otroligt hur många som har band till Sverige! Har träffat flera som sagt att deras morföräldrar är från Sverige, några som har föräldrar som ofta åker till Sverige och jobbar och en som faktiskt har bott i Sverige somliten. dock kan ingen svenska (bra), bara prästen som kan säga "tack så mycket" för han har bott i Minnesota.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0