Groin

 

Jag måste medge att jag trivs bättre i skolan nu. Gillade inte skolan förra veckan så värst mycket men så har det varit varenda gång jag har börjat på en ny skola så… Något som jag saknar med skoaln är att ha vänner, riktiga vänner på lektionerna. Alla mina kompisar har jag i cross countryn för annars är det bara ”hej, hur mår du” vänner, men jag kämpar på! Hade Kemi idag. Vi hade ett pre-test, kollar hur mycket vi kan av kursen redan så påverkar inte betyget. Vi får använda en elektronisk dosa när vi svara hehe. Visste inte vad ett ord betydde och läraren kunde inte säga det för det kunde eventuellt var a till min extra hjälp. Ordet var jon…jag vet vad en jon är. Vi fick i läxa till på måndag att sammanfatta hela kapitel 2, ”hjälp” tänkte jag men har faktiskt gjort hälften nu. Lite svårt med alla ord, love google translate, men måste medge att jag lär mig ord som jag aldrig annars skulle ha gjort. Läraren här är schyst, när jag frågade vad läxan var berättade han det och avslutade med ”om jag kan klara av det”. Bra att ha lite extra stöd i engelsk kemi.

 

Sedan hade jag franska, svårt, ligger så himla mycket före mig men konjunktiv och allt annat gramatik.

Hade sedan creative writing, läraren här älskade min London os tröja. Här träffade jag min hitills bästa icke XC vän. Hon har precis flyttat hit. Bodde i Alabama innan men spenderade förra året med sin familj i Japan då hennes pappa är med i ”the air force” men har kanske lyckats varva henne till XC så snart har jag väl kanske inga bra icke xc vänner längre ;)

Här skriver vi nu en "MYSTISK HISTORIA" och vi ska ha skrivit första kapittlet till nästa vecka och sen så ska vi skriva fler. Gillar denna klassen!!!

 

Åkte med Sarah och hennes kompis och åt lunch på Qdoba, en mexikansk restaurang. Sedan hade jag off period i 94 minuter då jag han göra min franks a läxa.

 

Har för tillfället ont i min ljumske så fick cykla i dag på träningen istället i viktrummet med massa killar som styrketränade, hehe. Dagens ord är Groin = ljumske (var tvungen att kolla upp det innan jag gick till skolan) men ingen förstod vad jag sa ändå. ;)


Kommentarer
Postat av: Josse-se-se-fine

Tyda.se är bättre än Google translate fast där kan du bara söka upp ord och inte meningar. Du kommer få vänner snart i klasserna! Love you!!!<3<3

2012-08-29 @ 09:24:07
Postat av: Sandra - Breakaway

Jag har en biologiklass som också är lite svår att hänga med i. Termer som man inte direkt använder i sin vardagsengelska finns ju där, som cardiovascular som betyder hjärt- och kärlsystemet ;)

Svar: Antar att jag inte är den enda! ;)
Jenny Biesèrt

2012-08-31 @ 07:44:01
URL: http://www.breakaway.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0