Glad Påsk och bildbomb


Igår kom mina kusiner ( minus 2) från Lund. De hade med sig en utbytesstudent från Ecuador eftersom hans värdfamilj åkte på semester utan att ta med honom! ^^O Därför tog min moster och morbror hand om honom i helgen, bland annat för Ylva, min kusin som var i USA förra året är volontär för sin organisation, YFU. Hans värdfamilj är som sagt igen höjdare och det är inte så att han är jobbig eller så för en bättre utbytesstudent kan man typ inte få. Jättetrevlig, artig och rubbet! Dessutom super bra på engelska, haha det är språket som vi har pratat hela helgen för tyvärr så pratar han framförallt engelska med sina kompisar och så ;). Igår var vi och åt kvällsmat hos mormor och morfar och idag åt vi påsklunch hemma hos oss. Tårtan som är på bild är jättegod och jag kommer att ha en liten avskedsfest med klassen i slutet av terminen och då skall vi se om de kan designa den med blåbär och jordgubbar som en amerikansk flagga xD haha hoppas det. Ikväll var det Påskmiddag hos mormor och morfar också och då kom även mina andra kusiner från Älmhult, Fredrik som skall till Tyskland. Mormor och morfar köper varje år påskägg till alla barnbarnen och jag är alltid med som expert på vad barnbarnen vill ha ;) I år hade vi även köpt ett påskägg till Leonardo, utbytesstudenten. :) Hoppas att han hade det kul i helgen, trots att vår familj kan var lite galen, haha. Det är verkligen högljut på våra middagar men I love it! Det är så underbart och galet! xD

 

Om man tänker efter är nästan hela min släkt ”utbytesstudenter”. Min moster var i Virginia när hon var liten. Min morbror (eller asså hennes man) var i Illinos. Min ”riktiga” morbror var i Texas, innan han dog där i en bilolycka. Min syrra var också i Texas och min kusin Ylva var i Minnesotta förra året. I år åker jag till USA, till okänd plats so far, och Fredrik åker till Tyskland, Happenheim. Japp, haha, det var alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0