Vår busschaufför...



Igår var det andra gången denna säsong som Emma och jag var och tränade i Växjö. Det gick väl bra men det finns ingen luft där inne! Eller det kanske fanns lite innan vi kom men i så fall var den slut när vi gick ;) Haha, när vi åkte dit i onsdags åkte vi buss och chauffören var lite kul. Det stod lixom Ej i trafik på bussen men dörrarna var öppna så jag gick och frågade om den bussen skulle någonstans. Han: Japp.  Jag: Var skall den någonstans? Han: vilken hållplats står jag på? Jag: Växjö. Han : japp precis. Jag: jaha, ja för det står ej i trafik men i så fall skall jag åka med men jag vet inte hur mycket pengar jag har på busskortet så jag betalar resten kontant… han: vänta, vänta lite. För det första vart skall du? Jag: jaha, ja, jag skall till växjö och jag är ungdom. Han: Nehe det menar du inte. (Han tar upp handen och börja mäta mig. Han : jo jag tror dig. (Jag betalar, med bara busskortet)  Han: nu har du bara åtta kronor kvar så du kan inte åka hem. Jag: ok

Sen kommer Emma och betalar, han: då få du köpa biljett åt din kompis på vägen hem ;)

Dessutom var det en ganska lång kö och där satt han och skojade med oss ;) haha, men vår busschaufför, vår busschafför, det är en man med glatt humör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0