Öppet hus






Idag var jag, Josse och Linus på öppet hus på Kungshögskolan, vår gamla skola. När vi först kom dit trodde Linus och Josse att de hade tagit fel på dagen och vi ville ju inte precis klampa in utan anledning med som tur var var fallet inte så. Först gick vi upp och träffade Klas, vår gamla KLF och musiklärare där var vi en timme men vi snackade bara inte med honom för han var ju tvungen att guida de andra så vi gick istället i ett av musikrummen och lekte lite. Vi spelade in jättemånga låtar på min kamera (som jag av någon anledning inte kan föra över, får väl åka ner och fråga affären imon). När vi hade lekt klart gick vi vidare och träffade Peter, vår gamla SO lärare och han gav oss muffins som de hade bakat på en lektion i veckan, hehe :D Sedan traskade vi vidare till slöjdsalen där vi träffade vår slöjd lärare och vår andra KLF som också var på öppet hus.


Sedan gick vi vidare till avdelningen där Emma går och vi hittade hennes klassfoto. Hennes KLF hade en tröja där det stod GANT men han hade armarna i kors så det såg ut som GNT så Linus sa: haha titta det ser ut som om det står GNT. Då kom han precis in i den tomma korridoren och vi blev tysta och han kom och ställde sig bredvid oss och sa : Japp det är jag, jag har alltid GANT tröjor på mig på skolfotona. Haha, det kändes lit akward när vi stod där och innan han började säga något. Sedan gick vi vidare och träffade min gamla svensklärare som dessutom har skrivit mitt rekommendationsbrev till USA. Där fick vi se en film som Emma var med och dansade på. Innan vi skulle gå därifrån smet vi in i Emmas klassrum och skrev några hälsningar på tavlan men då kom Emmas KLF in. Han sa till att vi ska kladda på tavlan. Jag : Nej, vi skriver bara små bra hälsningar till Emma. Han: Ja henne har jag ja. Jag : Ja, jag är hennes syster. Han : Är du?, jätte intresserad. Jag : Ehh..Ne jag är hennes bästis. Vi gick därifrån och när vi såg tavlan genom fönstret hade han inte suddat ut kommentarerna. He is on our side! :D


Btw, så är jag syssling med hans fru men det vet han inte om, jag borde kanske ha sakt det istället för det med att jag var Emmas syster? ^^)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0