Det lönar sig alltid att inte äta godis


Jag vill ha en systemkamera tror jag i alla fall. Det skulle ju vara kul att kunna ha en jätte bra kamera i USA men jag vill ha en relativt liten kamera eftersom det inte är lika praktiskt att släppa runt på en alltför stor. Idag var jag nere i fotoaffären och när jag sa att jag ville ha en mindre systemkamera tog han fram denna. Det är inte så att den tar sämre bilder för att den var liten och priset skiljer bara lite kanske om man vill ha en liten men denna hade kostat 6000 men jag får den för 4000 + att jag kan få minneskort och väska på köpet! Vilken bra deal alltså. Dessutom sa han att denna kamera var speciell för den hade en jätte bra videokamera inbyggd jämfört med de andra systemkamerorna. Mamma har varit lite skeptisk över att köpa en systemkamera när jag började nämna det, bland annat för att den är tung och jag får ju bara ha med mig 23 kg i bagage och 10kg i hand bagage dit!!!! Då skall jag ju också ha med mig min framtida mini dator och familjens present som väger ett ton! Och massor av böcker och sedan kläder av vad som blir kvar. Tänk, så mycket som jag hade med mig i somras till England får jag ha med mig nu och då hade jag ingen dator och jag var där tre veckor! Tur att det är billigt att shoppa i USA i alla fall. Tillbaka till kameran! Jo, eftersom det var en videokamera också behöver jag ju inte ta med mig min videokamera då ju så det gör ju ingenting. Jag var först lite skeptisk mot färgen men mamma tyckte den var cool och när jag tänker efter var den kanske inte så dum. Jag tror nog att jag kommer köpa denna, eller min julklapp och pengar för godisförbundet kommer köpa denna. Tänk vilken tur att jag har haft godisförbud!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0