Heliga dörren


Let's start with a not so funny thing. När vi var på teneriffa hittade jag och Emma en jätte fin friidrottsbana, den var inhägnad med läktare och allt men pappa frågade någon som jobbade där om man fick träna på den och han sa att det gick bra och att den öppnade kl 9.00. Dagen därpå när vi hade ätit munkar och äggröra till frukost (Lved the food there) gav Emma och jag oss iväg. När vi kom dit hittade vi inte någonstans där vi kunde gå in. På huvdiudingången stod det klart och tydligt att det öppnade kl 9 men då var kl en bra bit över. Vi gick runt och runt fram och tillbaka runt arenan men kom inte in någonstans. Till slut möte vi några killar som satt utanför en anna dör där det var en lapp om att det skulle öppna kl 10 där. Fast detta var en boxningshall. När de hade öppnat vågade jag och emma först inte gå in, vi var lite rädd för boxarna , de kan ju vara farliga men till slut tröttnade vi på kl och gick in, jag skötte snacket. Där satt en kvinna bakom disken och en medelsåldersmann snackade med henne. Där kom vi två blonda tjejer in ;) Jag såg en dörr som stod öppen bakom dem som ledde in till friidrottsbanan. Jag frågade då (på engelska) om vi kunde gå in där. Det fick jag inte, jag får gå in genom någon anna dörr för detta var gymmet. Men var är den dörren någonstans, frågade jag. Där borta, sa hon. Jag men den dörren är ju öppen kan vi inte bara gå in där? Hon: nej det är omöjligt detta är gymmet. Jag, men dörren är ju öppen och dörren där år låst. Hon: ni får gå in genom någon annan dörr. Jag: Men varför kan vi inte gå in där den står ju öppen. Då blev hon förbannad, jag var trevlig hela tiden!. DET ÄR OMÖJLIGT OKEY, she said.
Så vi fick gå hem och träna någon annan stans. Först letar vi efter ingången i över en timme sen står vi där och argumentera med henne så efter en och en halv timme sticker vi ut och träna på riktigt. Snacka om att jag om om att jag var ganska irriterad på henne. Vad är det för himla speciellt med den dörren, varför göra något så enkelt så svårt, dörren var öppen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0