I am sooo going to do that



TjabaTjenaHallå!

Nu blev det ett LITET avbrott i mitt uppehåll på bloggen som kommer att fortsätta efter detta inlägg ett halvår till. ;) Idag i skolan fick vi tillbaka våra franskprov och jag trodde att jag skulle få ett Z på hörförståtelsen men det visade sig att vara rena motsatsen så jag blev super Happy. :D Sedan var det en novelltävling på skolan och under matten fick jag sms av Linus att jag hade kommit trea för de hade löst ur en bit av novellen och sedan ropat upp vem som hade skrivit den :D Så efter skolan gick jag till bibblan och hämtade mitt pris, en biobiljett, ett presentkort över hela Ljungby på 100kr och ett Diplom med motivering varför jag kom trea.J I skolan hade vi besök av en riksdags man eller så kan man säga min klasskompis pappa ;) och då sa min lärare ”Ja, nu kan ni ju passa på att ge honom motioner så Jenny du kan ju ta upp det som du har drivit” Så jag sa till honom att det inte är klokt att vi skall söka i samma kvot till högskolan som dem som går ut nu trots att det är mycket svårare att få ett A än ett MVG. Han sa att jag kunde maila det till honom så att han fick lite underlag och I am sooo going to do that! Men vi har verkligen en jätte bra samhällskunskaps lärare som har engagerat sig så mycket i detta efter att jag har berättat detta :) Han har sett till att skolan skall skriva till Regeringen.

 

Btw, lite update om USA. Nu har jag fått hem ett engelska test som jag skall göra innan det bestäms om jag får åka till USA eller ej. Lite orolig där, testet ser ut såhär att man skall kryssa i rätt alternativ av vad bilden föreställer men denna är lite knepig, ”There are three black circles” eller vad sägs ^^O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0