Kaktusar blev till barrskog

När Grammee säger vid lunch att det idag bara är 40 grader så det är inte så farligt, då vet man att man är i Arizona, USAs solsäkraste stat.


Morgonen började med att jag och Katie sprang en runda och efter vi var varma och belåtna gick vi till områdets pool och tog ett svalkande dopp. Dock avslutade vi badandet med att sitta i bubbelpoolen vilket kändes lite märkligt i den 30+ varma luften. Efteråt vid 9 tiden hade vi glass till second breakfast. 
Innan lunch åkte vi upp i bergen här i Tuscon, Mount Lemon, och jag tror att vi kom upp på den höjd som Fort Collins ligger på från början. Det kändes märkligt när kaktusskogen byttes ut not barrskog ju högre upp vi kom och vid toppen kom vi till en skidbacke som har sin högsäsong mellan jul och påsk (tror jag). Aldrig trodde jag att man kunde åka skidor i Arizona! Det var skönt där uppe, bara 20 grader någonting men sen när vi åkte neråt och gick ut ur bilen möttes man av den där värmevågen igen.  
När vi kom hem spelade jag och Katie kort några timmar tillsammans med Bob och sedan anslöt även Grammee och Pam. Bob som aldrig spelat detta kortspel förut lyckades vinna 3 gånger. Dock har vi ännu inte listat ut ifall detta beror på diskret fusk då han var dealer eller om det bara handlar om nybörjartur.
På kvällen gick vi till en resturang men otroligt god mat. Jag beställde en Gnocchi som skulle vara vegansk men till den fick jag till min förvåning både kyckling och bacon. Gnocchi var i alla fall bortsett från proteinet serverat med en vitvinsås, soltorkade tomater, Capris, kronärtskockor  och parmesanost. Det var så otroligt gott, bästa jag har ätit på länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0