Horsetooth

Efter dagliga löparundan gjorde jag vad jag gjorde minst en gång i veckan när jag bodde här - baking chocolate chip cookies. Eftersom halva familjen dessutom inte äter gluten eller mjölk gjorde jag först en satts gluten och dairy free och en andra  satts på gamla hederliga viset. Förstår inte fullständigt varför men i Sverige smakar kakorna inte i närheten lika goda jämfört med vad de gör när de bakas här, synd! Efter mitt bakande åkte jag och Susan till biografen och såg "The book of Henry". Maddie Ziegler från Dance moms och Sias musikvideo Chandelier är med i den. Den var mycket bra men betydligt mörkare än vad vi hade förväntat oss. Susan fällde några tårar och jag fick kämpa för att hålla dem inne men bra var den. 


Efter kvällsmaten åkte jag och Katie och mötte upp Maggie vid horsetooth reservoar. Det har varit jättevarmt hela dagen men precis innan middagen hade det börjat regna så när vi kom dit var det molnigt och helt plötsligt började det blåsa kraftigt och halvt regna så det var lite "kyligt" i luften. En kille vid namn Dustin började prata med oss och sa att ifall vi hoppat i lovar han att han också kommer gå i vattnet. Frågade honom ifall han kom hit ofta innan jag insåg att det verkligen lät som en raggningsreplik men fick ganska snabbt fram att jag var svensk och bara är här på besök. Jag hade blivit tillsagd att det var kallt vid hoorserooth men dem som säger det har inte badat i svenska hav. Katie badade inte utan stannade en kort stund som sällskap och fotograf innan hon åkte hemåt. Jag, Maggie och Dustin satt kvar och såg solnedgången över vackra Colorado. 


Efteråt åkte jag och Maggie och åt Froyo. Förr när jag bodde här fyllde man koppen och sen vägde man den. Nu har de ändrat systemet så att man köper storlek på koppen istället och sen fyller den. Smålänningen som jag är inser jag varje gång mitt misstag försent när jag har överfyllt bägaren och allt bara svämmar över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0