Everything is hotter in Arizona

Strax innan klockan var sju vaknade jag och snörade på mig löparskorna. Redan vid den tiden var det över 20 grader men det var inte en så värst farlig temperatur att springa i, särskilt i och med att det är en dry heath. När vi var i Arizona 4 år sedan visade Scott mig en genväg för att komma till en lämplig väg att springa på. När jag gick igenom genvägen idag såg jag massa hål i marken och det slog mig direkt att det mycket väl kunde vara för skallerormarna. Skräckslagen gick jag med tunga steg för att skapa vibrationer och skrämma iväg ormarna. Plötsligt hörde jag något rassla till med efter att ha fått en kortvarig hjärtinfarkt såg jag att det enbart var en liten, rätt så söt, ödla. När jag kom tillbaka till huset frågade jag Grammee ifall hålen var för ormar men som tur var var fallet inte så utan de tillhörde något annat djur. Med tanke på att dessa hål fanns överallt var detta en lättnad. 

Vid lunch åkte vi till en mexikansk restaurang. Svensk tacos är något helt annat och kan inte jämföras med den amerikanska mexikanmaten, som liknar den mexikanska ju närmare gränsen man kommer. Arizona är väldigt nära så vår lunch var utsökt. Hur avslutar man en mexikansk lunch på bästa sätt? Man äter efterrätt på gelato ställe. Sa till Scott när vi  gick därifrån att det är så härligt med folk som är så otroligt trevliga hela tiden i USA men jag skulle snart få uppleva det motsatta när vi åkte och shoppade och jag mötte personal som var mycket ointresserade och otrevliga. 
Varje gång som vi klev ut ur en affär eller gallerian möttes vi av en våg av värme i hettan över 40 grader. Då var jag glad att jag enbart sprungit i 20+ gradig temperatur. 

På kvällen åkte vi till en fin restaurang där de serverade ångkokta handdukar till gäster som ätit räkor med händerna. Schuys dotter ringde på FaceTime men då han nyligen införskaffat sig sin smartphone placerade han mobilen mot örat. Schuy som är 93 år berättade för mig att efter bomberna släpptes över Japan under andra världskriget tillhörde han truppen som skickades till Tokyo och patrullerade gatorna.

Kvällen avslutades som gårdagen, jag och Bob fotograferas tillsammans när vi står på tå för att bli längre. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0