Eight Months!

Igår(tisdag) firade jag 8 månader här i USA och igår kväll så tog min AFS kontaktperson ut mig på middag till ett japanskt steakhouse. Det var sådär att de tillagade maten framför en och det var jättekul och coolt! Han kallade mig Sweden hela tiden och han tillagade några räkor som han sa åt en att öppna munnen och fånga. Både min kontaktperson och hennes man fångade en av två men jag fick båda i ansiktet istället! Maten var såååå god! Gosh! Loved it!  Igår hade jag även ett kemi prov och en redovisning och jag visste hur man skulle göra allt och har fått alla rätt på practice testet men nu fick jag en reaktion som var helt annorlunda från vanliga och visste inte vad som formades vilket gjorde att jag inte kunde gör a något så självklart fick jag underkänt…..Dock så har man två försök att göra provet utan att det påverkar resultatet och Sarah i min franka klass är smart och hon hade samma version av provet som jag och hon fick också underkänt så ;) ag hade också en kemi presentation och jag tyckte inte att den gick bra alls men ändå fick jag 94 av 95 (would never have happened in Sweden) men jag protesterade inte utan tackade och gick där ifrån! ;) Min tränare var så himla snäll mot mig igår! Dock så fick jag när jag kom hem väldigt ont i vaderna så jag knappt kunde gå men tror nog det är lite bättre nu så det ska nog gå!

 

Btw, idag i US lit så frågade Eric, en kille bakom mig som jag alltid snackar med om jag hade hört en låt och när han spelade den för mig så var det Boten Anna!!!!!! Han hade den på sin Iphone plus låten, jag sitter här i  väntan och spelar lite data! Haha jag var i extas! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0