Fråga

Hej på dig!
Vilken GRYM blogg du har! :)
Jag älskar också att springa och undrar hur långt ni springer på tävlingarna. Hur skiljer de sig ifrån varandra (XC och Track and Field). Kram kram! :)
 

 

Hej! Tack så jättemycket, vad glad jag blir! :D

Här i Colorado springer vi 5km på XC tävlingar. Dock skiljer sig detta från stat till stat. Min syster som var i Texas för fem år sedan sprang 2miles, (3,2km) och jag har sett att i Kalifronien springer man 4km.

Track and field motsvarar Friidrott, när man springer på en rundbana istället och då är sträckorna 800m, 1mile (1,6km) och 2 mile (3,2km) (Självkalt finns det 400m 200m och så också och höjdhopp och så.) Men Track and Field är alltså på rundbana och äger rum på vårsäsongen och XC är terränglöpning, när man springer i skogen eller på gator och så och detta äger rum på höstsäsongen, alltså nu. (:

Kram!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0