First day of school

Klockan ringde strax innan sex. Jag gick upp och fixade min lunch and stuff. I skolan har jag jätteproblem med att öppna mitt skåp hehe men jag klarar faktiskt det själv nu, efter tre försök… ;) Första lektionen var chemistry och där jobbade vi i grupper så pratade med två killar och en tjej där som tyckte det var coolt att jag var från Sverige. Andra lektionen var french 4 och vet inte vad jag ska säga för french 3 är repetition av vad jag har gjort innan men french 4 är lite längre kommen än vad jag är. Jag får se i slutet av veckan hur jag ska göra. Där var det två tjejer som började prata med mig och en sa att jag kunde äta lunch med henne när jag vill. J Sedan var det Creativ writing och läraren här är jättecool! Haha han sa att när vi skriver dialoger ska vi inte vara rädda med språket utan skriv svordomar för de har han hört förut. Han sa också att så länge vi lämnar in allt och gör alla saker får vi A så vi får skriva vad vi vill. ;)

 

Sedan var det lunch. Åt med Katie, Maggie och en tjej från XC. Efter det hade jag Algebra 2 och min XC coach är läraren här. Blev lite depressed för det var svårare än vad jag hade trott. Trodde liksom att det skulle bli bland de enklaste klasserna men fattar inte orden på engelska… :/ hoppas det blir bättre dock.

 

Sen var det XC och vi sprang sort of backar. Det är jobbigt men inte lika jobbigt för min kropp som förra veckan så lite positivt där. Har pratat med nästan alla tjejerna i XC och VArsity tjejerna tycker det är kul att jag springer 800m och en Freschmen sa att hon tyckte mitt hår var såå fint ;) hehe  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0