Snowday #2

Jag vaknade 5.13 imorse av att telefonen ringde, vem ringer så här tidigt tänkte jag. För det är ju bara när vi har snowdays som telefonen ringer så tidigt. Direkt när jag tänkte det så grabbade jag ipoden

och gick in på PSD schools hemsida där det står:

Så jag hoppar upp ur sängen och springer till fönstret och tittar ut och säger nästan högt Oh my gosh!!! Det var hur mycket snö som helst utanför och det är MAJ och det var ingen snö när jag gick och la mig vid 11. Först blev jag faktiskt inte super glad, dels för jag har redan haft en snowday så det var inget speciellt och så vill jag inte ha snö i maj! Det var ju så skönt i måndags när det var 26 grader!! Eller som folk säger, Colorado ger än alla 4 årstider under en vecka!  Men sedan blev jag ändå rätt så glad, jag menar, det skadar ju inte att vara ledig från skolan lite då och då! ;) så jag sprang till mitt skrivbord och tog en post-it lapp och skrev ”WE HAVE A SNOWDAY!” och satte upp den på badrumsspegeln eftersom vi i vanliga fall har late start på onsdagar men Katie var tvungen att gå till skolan tidigare så tänkte att hon behöver ju inte gör iordning sig när hon ser lappen. Dock fick jag höra att på grund av en kombination att inte ha linserna i ögonen och att det var morgon så missade hon min lapp först, det var först när hon var påväg till sina föräldrars rum för att hämta nya linser som hon såg att det var snö ute! Jag då! Hade lite svårt att somna om eftersom jag var helt vaken  id 5-13 efter att ha sprungit runt lite men jag kan ju inte gå upp så tidigt när jag har en snowday så efter ett tag så lyckades jag somna om och jag sov änden till 8!!! Hehe! ;) Hade en stor grupp konversation med mina svenska kompisar, jag och Katie tittade på ett avsnitt av without a trace och sedan vi 11 åkte Katie till hennes physical therapist och jag troy och min värdmamma följde med men gick till gymmet i samma byggnad istället, för det var ju lite svårt att spinga ute… ;) På vägen hem svängde vi förbi ett bröd bageri och köpte ett franskt light bread och ett cinnemon swirl bread och man fick även provsmaka en skiva av dagen olika bröd, mums!

 

Maggie kom hit under en timme och vi kollade ett till avsnitt av without a trace och sedan skar jag ltie kyckling åt min värdmamma, hehe. Vi tvingade även ut Milo i snön, rättare sagt slängd eut leksaken så att han var tvungen att hämta den, och snön var djup, Troy sa att vi var elaka. Vi mätte också snön vilket involverade att jag gick ut barfota med en linjal, det var kallt, men det var 10 inches! hur många cm det är vet jag dock inte ;) (typ 26, jag kollade upp det på linjalen, den är dubbeltmärkt!) 

 

Så det blev inte någon skola första maj för mig, första och sista chansen, så i Sverige går vi inte till skolan första maj för att fira att våren är kommen. Här i Colorado så kallar vi det Snowday istället! ;) Ha det gött!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0