Second in Conference

Hej Allihopa! I am back! Och med ett riktigt inlägg denna gång! Blev uppläxad av Josse på Fejjan så tänkte att det var bättre att lägga ifrån mig läxorna och blogga... ;)  Så i tisdags hade vi första dagen av conference och vi kom två och därmed made the first all conference team vilket betyder vi får en stjärna pin till våra jackor, kommer få vara på bild på vägen i en lång framtid framöver i sport korridoren och vi fick också skolrekordet igen! Det var super kul!

Dagen innan dock sa min tränare att hon ville sätta mig i the two mile för jag hade chans att få ett poäng till laget! Hatar 3000meter på bana och two mile är ett halv varv längre! Kan ju inte säga att jag var särskilt glad men 10 minuter innan 4x800m starten så frågade hon mig om jag hade fått hennes text, nej svarade jag och då berättade hon att hon hade tagit ut mig ur den så jag better run fast i the 4x800. ÅÅÅÅ vad glad jag blev! :D

I fredags var det dags för open 800m och jag fick ett årsbästa 2.24.43 men är väl halvnöjd med tiden. Merritt gjorde så bra ifrån sig och sprang på 1.16 och vann! När det var ett varv kvar var hon trea, vi 200m kvar var hon två och femtio meter kvar sprang hon om ettan! Hon persade med två sekunder och kvalade in till State och slog sitt årsbästa med 5 sekunder i the open 800m!

Vi hade jättestor chans att vinna conference men i slutändan förlorade vi med ETT ynka poäng! ETT POÄNG!!! också till våra största rivaler, den andra skolan här i FOCO!

 


Kommentarer
Postat av: Josse-se-se-fine

Bra inlägg. Josse är nöjd. Fasen va bra ni är! :D<3

Svar: haha vad bra då kan jag sova lugnt inatt! ;) haha tack! <3 <3 <3
Jenny Biesèrt

2013-05-13 @ 23:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0